صادرات ۴۷۵ میلیون دلار کالای غیر نفتی از” گمرک” آستارا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

درهشت ماهه سال جاری ۴۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۳میلیون دلار به خارج کشور صادر شده است.


به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،به نقل از روابط عمومی گمرک آستارا،جهانگیر بخشی ‏مدیر کل گمرک آستارا گفت: درهشت ماهه سال جاری ۴۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۳میلیون دلار به خارج کشور صادر شده است.

وی افزود: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی ، سیمان ، گچ ، شوینده ها ،محصولات شیمیایی ، پارچه ، صنایع دستی ، فرش وموکت ، البسه ، کیف وکفش ، مصالح ساختمانی و پلاستیکی ، محصولات معدنی وفلزی است که به کشور های آذربایجان ، گرجستان وروسیه صادر شده است.

در مدت یاد شده ۳۵ تن کالا به ارزش ۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است که این میزان ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۵درصدوازنظرارزش ۳۰درصد افزایش داشته است .

عمده کالاهای ترانزیت ورودی لوازم چوب ، فراوده های نفتی ، پنبه ، الیاف مصنوعی ، شمش آهن ، مس ،پشم شیشه وورق آهن است که از کشورهای آذربایجان ، روسیه ، گرجستان ،اکراین به مقصد کشورهای ترکیه ، عراق ، امارت متحده ترانزیت شده است.

همچنین ۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۲ میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است که عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی ، البسه ، مواد پلاستیکی ، محصولات کشاورزی می باشد که به کشور جمهوری آذربایجان صادرشده است.

در همین مدت ۴۴۴۵۷۹ نفر مسافر از طریق گمرک آستارا تردد کرده اند که این مقدار نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل۲۳ درصد افزایش داشته است .

در آمد عمومی اداره کل گمرک آستارا در هشت ماهه سال جاری مبلغ۱۵۴میلیاردو ۲۷۶ میلیون ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۱ درصد افزایش داشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.