صادق تیرافکن در ۴۸ سالگی درگذشت

۱۹اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صادق تیرافکن صبح روز پنجشنبه پس از یک بیماری طولانی بر اثر ابتلا به سرطان در تورنتو در کانادا درگذشت. او ۴۸ ساله بود.
 

مرحوم تیرافکن سال ۱۳۴۴ در کربلا در عراق از پدر و مادری ایرانی متولد شد و همراه خانواده در کودکی به ایران بازگشت و در خوزستان بزرگ شد. او دانش‌آموخته رشته عکس از دانشکده هنر تهران بود و عکاسی را به طور حرفه‌ای از اواخر دهه ۱۳۶۰ آغاز کرد.
 

تیرافکن در دوران کاری خود نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعدد در ایران همین طور در شهرهای مختلف جهان از جمله هوستن، نیویورک، پاریس، کبک، بروکسل، تورنتو، لندن، لوزان، لس آنجلس، چلسی، برلین، سن سباستین، مسکو و دوحه برگزار کرد. او در این مدت توانست جوایز داخلی و بین‌المللی بسیاری را به دست آورد.
 

برخی از آثار تیرافکن در مجموعه‌های ثابت موزه‌های مطرح چون موزه‌ بروکلین نیویورک، موزه‌ ملی بریتانیا، موزه اروپایی عکس در پاریس، موزه لاکما (لس‌آنجلس) و همچنین موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود و تعدادی از آن‌ها در حراج‌های معتبر هنری در لندن، نیویورک و دبی به فروش رسید.
 

تیرافکن در بسیاری از آثار خود از تکنیک فتومونتاژ یا فتوکولاژ استفاده می‌‌کرد.
 

تیرافکن سال ۱۳۹۰ در گفت‌و‌گو با پایگاه عکاسی زوم با اشاره به ارتباط بین فتوکولاژها و چیدمان‌ در آثار خود گفت: «مسلما بین عکس‌ها و چیدمان‌هایم رابطه‌ای است… این نکته را هم اضافه کنم که خوشبختانه همچنان کار عکس را ادامه می‌دهم و متاسفانه برای آن‌هایی که تصور می‌کنند در عکاسی به بن‌بست رسیده‌ام، باید بگویم به زودی نمایشگاه خواهم گذاشت. منتها درصدد هستم چیدمان‌هایم را به سرانجامی برسانم و بعد برگردم سر عکس‌هایم و آن‌ها را رو کنم، چون عکس برای نمایش دادن، بسیار دارم.»


۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.