صادق خلخالی: برخی می​خواستند برای ادامه جنگ راهپیمایی کنند، اما چون امام قطعنامه را پذیرفت، منصرف شدند

مذاکرات مجلس در روز پذیرش قطعنامه ۵۹۸/بازخوانی تاریخ

به گزارش خبرآنلاین، صادقی خلخالی نماینده تهران در مجلس سوم، در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه «هشت سال ایثار، هشت سال گذشت، هشت سال جهاد، هشت سال جوان دادند، هشت سال در اطاعت امام و رهبر بودن، شوخی نبود» از هوشمندی امام در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ یاد کرد و گفت: رهبری که تا دیروز صلاح میدانستند جنگ ادامه پیدا کند همه میگفتیم در فرمان توهستیم. امروز هم وقتی که می​گوید به صلاح ملت است نه به صلاح ملت ایران، بلکه به صلاح ملت ایران وملت عراق. چرا؟ برای خاطر اینکه یک دیوانه زنجیری را در رأس کار عراق میگذارند که به خودی و بیگانه رحم نمی​کند. به قول عوام​ها مانند سگ نازی آباد می​ماند دوست و دشمن را می​گیرد که شما نمونه​اش را در قتل عام مردم قهرمان کرد به دست این جلاد در حلبچه مشاهده کردید.

وی افزود: خدا را شکر می​کنیم به ما امامی داده است که در مراحل حساس تصمیم می​گیرند. دیشب بعضی​ها، تلفنی، حضوری، می گفتند آی داد آی قال! که ما خانواده​های شهدا صبر نمی​کنیم. حتی بنا داشتند امروز راهپیمائی کنند. این​ها گفتند نه، چون امام فرموده تابع امام هستیم راهپیمائی برای خاطر ادامه جنگ. نه راهپیمائی برای اینکه بخواهند من​باب مثال مخالفت بکنند که ما خیلی خوشحالیم نه، ما این جوری نیستیم، ما تابع رهبر هستیم. امام تا دیروز فرمودند جنگ، ما جنگ را کردیم امروز وقتی​که می​فرمایند صلح، می​گوئیم علی العین والرأس. حتی خانواده​های شهدا. شرمنده خانواده​های شهدا هستیم. باید همه برنامه هایمان را کنار بگذاریم برای خاطر اینکه غرور این خانواده​ها نشکند و این خانواده​ها عزیز این ملت هستند تا این ملت پابرجاست.

خلخالی در بخش دیگری از نطق خود گفت: ما همه چیز را تحمل کردیم چون جنگ بود. گفتیم احتکار را خیلی جدی نمی گیریم گرانی را که از طرف سرمایه داران بی​ایمان و بی​دین آنهایی که ادعا می​کنند که پیرو خط امام زمان هستند ولی دروغ می​گویند. همه اینها را، قاچاق را، قایم کردن اجناس را، ولی حالا دیگر آن مسأله نیست. با قاطعیت باید وارد کار بشوند. به مستضعفان خدمت بکنند. آب به آسیاب دشمن نریزند برای گروهک​ها اشک تمساح نریزند. جد و جهد نکنند که این​ها بخواهند از زندان اوین آزاد بشوند چهار روز دیگر گزارش بیاورند که بله، فلان دختر، یا فلان پسر در مهران کلاش به دوش، زلف​های افشان و بعد هم اسیر می​برده! این برای این ملت جانکاه است. همه اینها در هر مقامی بوده باشند محکوم به نیستی و نابودی هستند، ما تبعیت از رهبر می​کنیم. امام امت بفرمایند که ما هیچی نگوئیم ولی این جورها نیست.

ادامه مشروح مذاکرات آن روز مجلس را بخوانید:

علی موحدی ساوجی، نماینده ساوه: آقای خلخالی چرا مطالعه نکرده نطق می​کنی؟ این حرف​ها هم صحیح نیست و هم در مقطع حساس زیان​بار است.

هادی غفاری نماینده تهران: آقای ساوجی شلوغ نکن بقیه مجلس هم آدم​اند. حق قانونی​شان است، ساکت بنشین، مجلس آقابالاسر نمی​خواهد. بنشین سر جایت. ساکت باش.

صادق خلخالی نماینده تهران: عرض کنم که ما درد داریم. دردمان این نیست که آتش بس را قبول کردیم. این با کمال افتخار است ما همان مردمیم. همان جوانیم. همان خون بده هستیم. همان جانبازانی هستیم که دادیم و بعد ازاین هم ایثار را می​کنیم در وقتی​که موقع​اش بوده باشد. این امتحان است ما می​خواهیم ببینیم این شورای امنیت، آیا دولت​های استکباری۰۰۰(نایب رئیس: آقای خلخالی، وقتتان تمام است) خواهش می​کنم یک دقیقه اجازه بدهید . هر دقیقه​ای که ما را خون آشام معرفی می​کردند، جنگ – طلب معرفی می​کردند، ثابت بشود که ما نه جنگ طلب نیستیم. ما در یک موقع مقتضی تصمیم مان را گرفتیم اعلام هم کردیم. قدرت هم داریم. از جنگ هم هیچ خسته نشده​ایم و خسته هم نخواهیم بود.این هم یک مرحله از امتحان است.

محمود رباطی نماینده شهریار: خانواده شهدا مطیع امام هستند اما صداقت می​خواهند نه اینکه تصور بشود از پشت کوه آمده​اند.

خلخالی:اگر پشت تریبون بودم جوابت را میدادم ولی حیف که نیستم.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.