صالحی،‌مهمان‌پرست و آخوندزاده در کمیسیون امنیت ملی

۱۴ شهریور – ۰۳:۳۱:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

دستاوردهای اجلاس نم در مجلس بررسی می‌شود؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور مسئولان برگزارکننده اجلاس جنبش عدم تعهد همچون آخوندزاده و مهمان‌پرست، معاون و سخنگوی وزارت خارجه، برای بررسی ابعاد مختلف این اجلاس در جلسه روز یکشنبه هفته آینده (۱۹ شهریور ماه) این کمیسیون خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سیدحسین نقوی‌حسینی در تشریح دستور جلسه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این کمیسیون بنا دارد تا در روز یکشنبه هفته آینده با حضور مسئولان برگزارکننده اجلاس تهران، ابعاد مختلف این اجلاس را در حوزه‌های مختلف کمیت و کیفیت شرکت‌کنندگان، ملاقات‌ها و نشست‌های دوجانبه و چندجانبه، نشست‌های سه‌جانبه کارشناسان ارشد، وزرای خارجه و سران بررسی کند.
وی بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد و تبیین برنامه‌های آینده را از دیگر موارد مطرح در جلسه هفته آینده این کمیسیون عنوان کرد.
نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: همان‌طور که اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد از باشکوه‌ترین و موثرترین اجلاس‌های این جنبش بود و شایستگی جمهوری اسلامی را در مدیریت مجامع بین‌المللی نشان داد مطمئنا برگزارکنندگان این اجلاس همچون آخوندزاده و مهمان‌پرست در جلسه این کمیسیون در همین رابطه اخبار خوشحال‌کننده‌ای برای ملت ایران خواهند داشت.
نقوی‌حسینی با اشاره به حضور صالحی وزیر امور خارجه، برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان در جلسه روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: دهدشتی نماینده آبادان، بشیری نماینده پاکدشت و آقایی نماینده سلماس در این جلسه سوالات خود را از صالحی مطرح خواهند کرد.
وی در خصوص موارد کاری جلسات کارگروه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز توضیح داد: کارگروه امنیت کمیسیون، لایحه گذرنامه، کارگروه دفاعی،‌ طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان را در جلسات یکشنبه خود مورد رسیدگی قرار می‌دهند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بررسی لایحه موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در خصوص قاچاق و تخلفات گمرکی، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و طرح اصلاح تبصره یک ماده ۳۴ مقررات تشکیلاتی، استخدامی،‌ مالی و انضباطی وزارت خارجه را از موارد کاری کارگروه وزارت امور خارجه این کمیسیون برشمرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۴۱۵۳۱۳۰۲۱۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.