صالحیتاکید کرد :عزم ایران و تونس برای گسترش روابط

دوشنبه ۴ اردیبهشت – ۰۴:۴۲:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – وزیران امور خارجه ایران و تونس بر عزم دو کشور برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی تأکید کردند. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی‌اکبر صالحی که به منظور دیداری دو روزه در تونس به سر می‌برد، در جمع خبرنگاران گفت: تونس بعد از انقلاب، جایگاه خاصی در کشورهای عربی پیدا کرد و در حقیقت انفجار انقلاب‌ها از این کشور آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه یک سال و اندی از انقلاب تونس می گذرد افزود: مردم این کشور به موفقیت هایی مثل تشکیل مجلس ملی مؤسسان و دولت دست یافته اند و اکنون در حال تدوین قانون اساسی جدید هستند.
صالحی با بیان اینکه روابط دو کشور همواره خوب بوده است گفت: روابط تجاری دو کشور در گذشته به ۳۰۰ میلیون دلار هم رسیده بود و اکنون باید بیش از این افزایش یابد زیرا ظرفیت ها و امکانات اقتصادی و تجاری دو کشور بیش از اینهاست.
وی با بیان اینکه تونس به بازسازی اقتصادی نیاز دارد افزود: راه‌های بررسی تعاملات اقتصادی به ویژه صادرات و واردات را با مقامات تونسی بررسی می کنیم.
وزیر امور خارجه به تجارب بسیار خوب ایران در عرصه های اقتصادی و صنعتی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است این تجارب را در اختیار طرف تونسی قرار دهد.
وی به ظرفیت‌های بالای گردشگری تونس به عنوان یک کشور اسلامی اشاره کرد و  افزود: زمینه های لازم را برای افزایش حضور گردشگران ایرانی در تونس فراهم می کنیم.
رفیق عبدالسلام وزیر امور خارجه تونس هم حضور وزیر خارجه کشورمان را در تونس، فصل تازه ای در روابط دو کشور دانست و آمادگی تونس را برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۳۱۶۴۲۴۰۷۹۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.