صالحی:گروه ۱+۵ به تعهدات و توافقات خود با ایران عمل نکردند

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۷:۰۵:۲۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: گروه ۱+۵ به تعهدات و توافقات خود با ایران در گفتگوها حول نقاط مشترک عمل نکرده است.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، “علی اکبر صالحی” وزیر امور خارجه ایران دیروز دوشنبه در گفتگو با رویترز در ابوظبی پایتخت امارات گفت: در حالیکه جمهوری اسلامی بر اساس تعهدات خود ،برای حل اختلافات با گروه۱+۵ تلاش می کند، غرب درصدد منحرف کردن گامهای مثبت در این مسیر است.
صالحی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای ادامه گفتگوها درباره موضوع غنی سازی ۲۰ درصدی و پایبندی به تعهدات وتوافقات خود درگفتگوهابا گروه ۱+۵ افزود:ترفند برخی کشورها برای شکست این گفتگوها به سود هیچکدام از طرفین نیست و جامعه بین المللی را متضرر خواهدکرد .
وزیرامورخارجه ایران درباره ادعاها درباره تاسیسات نظامی پارچین تصریح کرد:اگرایران وآژانس بین المللی به یک توافق اساسی درباره موضوع هسته ای برسند، بازرسان آژانس می توانند برای اطمینان از فعالیت های تاسیسات نظامی پارچین بار دیگر از آن بازدید کنند.
صالحی همچنین شب گذشته در دیدار با “شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان” وزیر امور خارجه امارات در ابوظبی درباره راه های گسترش روابط دوکشور و آخرین تحولات منطقه تبادل نظر کرد.
صالحی با “شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ” نخست وزیر امارات و ‘شیخ منصور بن زاید آل نهیان’ معاون نخست وزیر امارات نیز درباره مسایل مورد علاقه گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دراین دیدارها با تاکید برلزوم فراهم کردن فرصت کافی به کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه برای پیشبرد طرح شش ماده ای خود در سوریه تاکید کرد: ایران به صورت آشکار حمایت خود را از این طرح نشان داده است و همچنان از کوفی عنان حمایت می کند.
صالحی حل بحران سوریه از طریق گفتگو را ضروری دانست و گفت: هدف و اراده جمهوری اسلامی ایران بر این است که در مسیر حل این موضوع گام برداشته شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۹۰۵۲۷۷۳۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.