صالحی مرام درگفتگو با آریا: حضور دروازه بان خارجی حکایت پول نیست بحث آبرو و شرف است

خبرگزاری آریا-  صالحی مرام، کارشناس اشتغال اتباع خارجی در خصوص استخدام دروازه بان خارجی در فوتبال به آریا گفت: حکایت  حضوردروازه بان خارجی حکایت پول نیست بحث آبروو شرف ما است.اگر دروازه بان با تجربه نداشته باشیم چگونه می توانیم در سطح ملی موفق باشیم؟
صالحی مرام در خصوص بکارگیری دروازه بان های خارجی در لیگ برتر فوتبال ایران درگفتگو با خبرنگار آریا اظهار داشت: اوایل سال ۸۵ که موضوع بکارگیری دروازه بان های خارجی مطرح شد ،ما در اداره اشتغال اتباع خارجی بودیم .وقتی یک تیم دروازه بان خارجی استخدام می کندبرای این است که از آن استفاده کند و نمی خواهد آن فرد نیمکت نشین باشد.
وی در این باره توضیح داد: وقتی گلرهای خارجی وارد لیگ برتر و همچنین لیگ دسته یک و دسته دو می شوند پس دروازه بان های  ما کی می خواهند خودشان را نشان بدهند.
این مدیر دولتی افزود: این مسئله به تیم ملی و فوتبال کشورمان ما هم لطمه می زند و در آینده در انتخاب دروازه بان برای تیم ملی دچار مشکل می شویم؛ ما که نمی توانیم برای تیم ملی از دروازه بان خارجی استفاده کنیم.
صالحی مرام در ادامه خاطرنشان ساخت: ما با مسئولین تیم های لیگ برتر صحبت کردیم و با مدیران این تیم ها توافق کردیم که از دروازه بان خارجی استفاده نشود.
وی افزود: بهتر است بجای هزینه کردن برای بازیکنان خارجی از مربیان خوب و مطرح خارجی استفاده کنند.
صالحی مرام با بیان اینکه استفاده از بازیکن خارجی در سایر پست ها عیبی ندارد گفت: در سایر پست ها مشکلی پیش نمی آید اما درون دروازه بحث دیگری است.حکایت  حضوردروازه بان خارجی حکایت پول نیست بحث آبروو شرف ما است.اگر دروازه بان با تجربه نداشته باشیم چگونه می توانیم در سطح ملی موفق باشیم؟
وی افزود: آوردن دروازه بان خارجی مساوی است با حذف دروازه بان ایرانی برای همیشه است.یک خارجی را باید با میلیاردها تومان پول بیاورید و تا تغییر تابعیت بدهد و درون دروازه تیم ملی بایستد.آن موقع جوان ایرانی توان رقابت با آن خارجی را نخواهد داشت.
وی درادامه اظهار داشت: من از منظر فوتبال به این مسئله نگاه نمی کنم بلکه به عنوان یک کارشناس امور اشتغال اتباع خارجی این قضیه برای فوتبال ما سم است و فوتبال مارا با بحران مواجه می کند.
صالحی مرام در پایان گفت: خواهشم این است که عزیزان بجای فشار آوردن به مقامات دولتی برای وارد کردن دروازه بان خارجی به فکر آموزش توسط مربیان خوب خارجی باشیم تا در این زمینه آموزش دهند تا بتوانیم کسانی همچون مرحوم ناصر حجازی و احمدرضاعابدزاده را بپرورانیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.