صالحی: گروه‌های فلسطین در مقابل توطئه‌های دشمنان وحدت‌شان را حفظ کنند

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت – ۰۲:۴۹:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – وزیر امور خارجه ایران عصر شنبه با محمد احمد عوض، وزیر امور خارجه دولت قانونی فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ،  علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک انتصاب ایشان به عنوان وزیر خارجه دولت قانونی و منتخب فلسطین، برای وی در این مسوولیت سنگین و حساس در دفاع از حقوق مردم فلسطین آرزوی موفقیت کرد.
او با اشاره به موضع صریح و قاطع رهبر معظم انقلاب در حمایت علنی و همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان، رمز پیروزی مردم قهرمان فلسطین را مقاومت با توکل به قدرت و مدد الهی در مقابل دشمن صهیونیستی دانست و بر موضع قاطع ملت و دولت ایران در تداوم حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین با مشارکت فعال در طرح‌های سازندگی و توسعه امور زیربنایی تاکید کرد و خواستار هوشیاری گروه‌ها و طیف‌های مختلف مردم فلسطین در مقابل توطئه‌های دشمنان و حفظ وحدت صفوف فلسطینیان شد.
وزیر امور خارجه ایران با ابراز خرسندی از موج فراگیر بیداری اسلامی در کشورهای عربی اظهار کرد: با استقرار حکومت‌های متکی به اراده و خواست ملت‌های مسلمان در منطقه چشم‌انداز روشنی از پیروزی و تقویت موضع مردم فلسطین در مقابل دشمن صهیونیستی ایجاد شده است.
صالحی در بخش دیگری از این دیدار با تشریح موضع اصولی کشورمان در قبال تحولات سوریه و حمایت از مطالبات مشروع و مسالمت‌آمیز مردم این کشور و روند اصلاحات سیاسی دولت سوریه بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور و اعتقاد ایران به راه حل سوری ـ سوری برای حل و فصل مسائل این کشور و تحقق مطالبات مردمی آن تاکید کرد و نقش و موضع اصولی دولت و مردم سوریه در حمایت از قضیه فلسطین و مقاومت را مهم و شایسته تقدیر دانست.
محمد احمد عوض، وزیر امور خارجه دولت قانونی فلسطین نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌ها و قدردانی مردم و دولت و رهبران فلسطینی از مواضع اصولی و حمایت‌های قاطع رهبری و دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از شرایط مردم فلسطین به‌خصوص در نوار غزه ارایه کرد.
وزیر امور خارجه فلسطین با اشاره به تداوم وجود بحران در روند خدمت‌رسانی به مردم به‌خصوص در بخش‌های دارویی و سوخت‌رسانی، از بی‌توجهی محافل بین‌المللی و دولت‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی به بحران انسانی در غزه و سرنوشت هزاران اسیر فلسطینی در بند صهیونیست‌ها انتقاد کرد و افزود: این‌گونه رفتارها موجب بروز تناقض در افکار عمومی غرب نسبت به حمایت دولت‌های غربی و آمریکا از رژیم صهیونیستی از جنبه حقوق بشری و دموکراسی شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۳۱۴۴۹۳۳۶۰۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.