صالحی: از حق‌السهم ایران در خزر نخواهیم گذشت/ القاء اطلاعات ‌نادرست علیه سیاست خارجی، هدفمند است

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه با اشاره به حضور علی اکبر صالحی در جلسه امروز این کمیسیون برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، به نقل از وی در پاسخ به سوال نماینده اردکان گفت: تلاش وزارت امور خارجه در کلیه رفت و آمدها و مذاکرات بهره‌وری از ظرفیت‌های دیپلماتیک است و در حال حاضر تمام تلاش خود را جهت بهبود روابط با همسایگان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس به کار گرفته‌ایم.

وی با رد مجدد و کذب محض خواندن دستگیری خود در قبرس و یا درخواست جمهوری اسلامی مبنی بر ملاقات با وزیر خارجه انگلیس در کابل گفت که القاء اطلاعات نادرست علیه سیاست خارجی هدفمند است.

نقوی‌حسینی گفت: سوال دوم از وزیر امور خارجه از طرف مهدی سنایی در مورد سهم ۲۰ درصد جمهوری اسلامی از دریای خزر مطرح شد. در این ارتباط صالحی گفت که وزارت خارجه دقیقا مطابق مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل کرده و می‌کند و از حق‌السهم ایران نخواهیم گذشت تا رژیم حقوقی دریای خزر با همکاری سایر کشورهای سهیم تهیه و مورد موافقت کلیه کشورها قرار گیرد.

وی افزود: مسائل میانمار با حضور وزیر امور خارجه و کارشناسان و مسئولین دستگاه‌های ذیربط به طور جامع مورد بررسی قرار گرفت. فاجعه میانمار و قتل عام مسلمانان میانمار حادثه‌ای نیست که به سادگی بتوان از آن عبور کرد. مسلمانان میانمار از حقوق اولیه شهروندی برخوردار نیستند. مورد حمله و کشتار واقع شده‌اند و ما موظف هستیم اقدامات جدی را در این ارتباط انجام دهیم. جمهوری اسلامی باید به دنبال تشکیل کمیته حقیقت‌یابی از سوی سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی باشد. باید از طریق مجامع بین‌المللی میانمار به عضویت مجامع حقوق بشری و کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق بشری در آید. کمک‌رسانی به مسلمانان میانمار و برگزاری همایش‌های بررسی ابعاد فاجعه از جمله راهکارهای دیگر جهت برخورد با فاجعه انسانی میانمار است.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.