صالحی: اشغال قدس شریف مغایر حقوق بین​الملل و اصول شناخته شده سازمان ملل است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین مستقر در ستاد خبری اجلاس عدم تعهد، عصر امروز علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در نشست کمیته فلسطین وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با بیان این که مسئله فلسطین امروزه به عنوان مهمترین معضل منطقه ای و بین المللی حل نشده به شمار می آید، گفت: جنبش عدم تعهد به عنوان سازمانی بین المللی با ظرفیت ها و توانمندی های فراوان در حوزه های مختلف می تواند در جهت تحقق صلح حقیقی و عدالت اجتماعی در راستای استیفای حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین گام های اساسی و مستحکمی را بردارد.
وی با بیان این که بی تردید قدس شریف و یکپارچه به عنون پایتخت ابدی فلسطینیان است، افزود: از این رو تداوم اشغال این شهر مقدس در مغایرت آشکار با حقوق بین الملل و اصول شناخته شده سازمان ملل است.
صالحی افزود: آزادی کامل سرزمین های اشغالی به دست ساکنان اصلی آن شامل مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بر اساس اصول مردم سالارانه و برگزاری همه پرسی از طریق مشارکت کلیه فلسطینی ها میسر می شود.
وزیر امورخارجه ایران به حاضران در کمیته فلسطین اجلاس نم، پیشنهاد کرد که نسبت به تشکیل دادگاه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی اقدام و مانع تکرار اینگونه جرایم و جنایات جنگی شوند.
صالحی تاکید کرد: با عنایت به ضرورت مشارکت همه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در حل بحران فلسطین، پیشنهاد می کنم کمیته ای متشکل از تمامی جهات فلسطین به منظور بررسی و ارائه راه حل در برگیرنده حقوق کامل ملت فلسطین تشکیل و گزارش آن را ارائه کنیم.
/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.