صالحی: ایران آماده برگزاری نشست با معارضان سوریه است

علی اکبر صالحی صبح یک‌شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیرکل جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره تحولات سوریه گفت: در این ارتباط پیشنهاد‌های خوبی داده شد که پیشنهاد شش ماده‌ای کوفی عنان و پس از آن پیشنهاد دیگری در جهت تقویت آن ارائه شد و ما اعلام کردیم از تمامی اقدامات کوفی عنان حمایت می‌کنیم.
او ادامه داد: تا به امروز کوفی عنان به صورت بی‌طرفانه و عادلانه با این موضوع برخورد کرده و این سبب شده برخی از کشورهای منطقه از این مساله اظهار نگرانی کنند که جای تاسف دارد.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به این که حقایقی خود را نشان می‌دهد که امید فراوان نسبت به برون رفت بحران سوریه وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با معارضان سوریه نشستی داشته باشد و آنان را به ایران دعوت کند و ما این آمادگی را داریم که شرایط برای گفت‌وگوی بین معارضان و دولت سوریه را فراهم و تسهیل کنیم.
صالحی تصریح کرد:‌ در این راستا ما معتقدیم موضوع سوریه باید به صورت سوری ـ سوری حل شود و هیچ چیزی و هیچ قاعده و حکومتی از بیرون تحمیل نشود.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری که بین جمهوری اسلامی و سازمان ملل و برخی کشورها منطقه وجود دارد این همکاری‌ها وسیع‌تر شده و در جهت مشکل سوریه قدم‌های موثری برداشته شود.
/۲۹۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.