صالحی با رئیس جمهور و وزیر خارجه قزاقستان دیدار و رایزنی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار علی اکبر صالحی وزیرامورخارجه کشورمان گزارش از برگزاری موفقیت اجلاس سران عدم تعهد در تهران ارائه کرد .

رئیس جمهور قزاقستان نیز در این دیدار ضمن اعلام حمایت از حقوق جمهوری اسلامی ایران در خصوص فعالیت صلح آمیز هسته ای بر اعلام مواضع کشورش در این زمینه در مجامع بین المللی تاکید کرد .

وی در ادامه از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سیکا و شرکت فعال در اجلاس های  مرتبط با آن تقدیر و تشکر کرد .
رئیس جمهور قزاقستان همچنین در این دیدار در ضرورت تسریع در اتمام پروژه راه آهن ایران – ترکمنستان و قزاقستان تاکید کرد .

دیدار وزرای خارجه ایران و قزاقستان در حاشیه اجلاس سیکا

همچنین علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه چهارمین نشست وزرای خارجه کنفرانس تعامل و اعتمادسازی (سیکا) با قاضی خانف وزیرامورخارجه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد .

وزیرامورخارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابراز رضایت از تحقق تصمیمات کمیسیون  همکاری های مشترک دو کشور برضرورت ارتقاع همکاری ها با توجه به وضعیت موجود در روابط دوکشور تاکید و تبادل هیئت ها در سطوح عالی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه همکاری ها را خواستار شد .

صالحی مشورت های متقابل دو کشور در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی مورد تاکید قرار داد .

وی همکاری های دوکشور در چارچوب جنبش عدم تعهد و سیکا را عاملی برای کمک به استقرار صلح  و ثبات ، آرامش در منطقه خواند.

قاضی خانف وزیرخارجه قزاقستان نیز در این  دیدار ضمن تبریک  به کشورمان برای برگزاری موفق اجلاس عدم تعهد در تهران از ارائه دیدیگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مهم مرتبط با امنیت  منطقه در خلال سخنرانی دکتر صالحی در نشست آستانه تشکر و قدردانی کرد .

وی ضمن با اهمیت خواندن روابط دو کشور در حوزه های مختلف بر ضرورت افزایش تعاملات اقتصادی و تکمیل پروژه های در دست اقدام از سوی دوکشور بویژه راه آهن ایران – ترکمنستان و قزاقستان تاکید و آمادگی طرف قزاق برای افتتاح بخش قزاقی این خط آهن تا اوایل دسامبر خبر داد.

اهمیت همکاری های دو کشور بویژه در حوزه حمل و نقل و ترانزیت و تاکید بر اهمیت بندرعباس بعنوان کوتاهترین مسیر ترانزیت برای انتقال کالا به این کشور از جمله دیگر موضوعات مورد بحث از سوی زویرخارجه قزاقستان بود .

وزرای خارجه دوکشور همچنین گفتگوهای انجام شده  تحرک بیشتر کشورهای منطقه در خصوص تحولات افغانستان ، ایجاد بستر لازم برای استقرار صلح و ثبات آرامش در این کشور را  مورد تاکید قرار دادند .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.