صالحی با رییس مجلس ملی بورکینافاسو دیدار کرد

۱۹م دیماه ،

وزیر امور خارجه کشورمان که به بورکینافاسو سفر کرده است، با رییس مجلس ملی این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با واتار سونگالو آپولینز، رییس مجلس ملی بورکینافاسو تقویت همکاری‌ها را با هدف اجرای هر چه سریع‌تر توافق‌های دوجانبه ضروری دانست.

صالحی در ادامه روابط ایران و بورکینافاسو را در ابعاد سیاسی «بسیار خوب» توصیف و اعلام کرد: ضروری است متناسب با این وضعیت، مناسبات اقتصادی، تجاری، کشاورزی، فرهنگی، علمی و فنی گسترش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به مناسبت انتخاب آپولینز به عنوان رییس مجلس ملی بورکینافاسو از طرف رییس مجلس ایران از وی برای سفر به تهران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار تصریح کرد، با توجه به شرایط حساس تحولات جهانی و بحران‌های موجود، رایزنی و همکاری دو کشور برای کمک به تثبیت صلح، ثبات و امنیت جهانی امری ضروری است.

صالحی اظهار کرد کرد: در این راستا همکاری‌های ایران و بورکینافاسو باید در چارچوب جنبش عدم تعهد، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین تشکیل و تبادل گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور را در تقویت و استحکام روابط دوجانبه و تحکیم دوستی دو ملت مهم دانست.

رییس مجلس ملی بورکینافاسو نیز در این دیدار، سفر وزیر امور خارجه ایران به این کشور را کمک بزرگی برای توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مهم دانست.

وی همچنین از دعوت رییس مجلس ایران برای سفر به تهران استقبال و اظهار امیدواری کرد که سفر به ایران به تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های پارلمانی منجر شود.

واتار سونگالو آپولینز ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های پارلمانی دو کشور در جهت تحکیم روابط دوجانبه ابراز امیدواری کرد به زودی گروه دوستی پارلمانی ایران و بورکینافاسو تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، صالحی امروز ظهر بورکینافاسو را به مقصد قاهره ترک می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.