صالحی با وزرای خارجه پاکستان،قزاقستان،عمان،مالی،ترکیه و جیبوتی دیدار کرد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جیبوتی با وزرای خارجه پاکستان، قزاقستان، عمان، مالی و ترکیه دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این دیدارها بحران‌های مختلف منطقه‌ای از جمله مساله فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی iبه غزه، مساله سوریه، کشتار مسلمانان میانمار و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین نبیل علی شعث عضو شورای مرکزی جنبش فتح در حاشیه اجلاس با صالحی ملاقات کرد و iبه تبادل نظر درباره موضوع فلسطین پرداخت.

صالحی در ملاقات جداگانه‌ای با محمدعلی یوسف وزیر امورخارجه جیبوتی ریاست اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را iبه وی تبریک گفت و از برگزاری خوب اجلاس تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره iبه مذاکرات انجام شده با رییس‌جمهور جیبوتی بر همکاری گسترده دو کشور تاکید کرد و از آغاز فعالیت سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک در جیبوتی خبر داد.

وی همچنین گزارش تفسیری بازدید از ساختمان تازه مجلس ملی جیبوتی را که توسط یک شرکت ایرانی ساخته شده است و در ماه‌های آینده تجهیز خواهد شد، iبه وزارت امور خارجه جیبوتی ارائه کرد.

وزیر امورخارجه جیبوتی نیز با ابراز خوشحالی از حضور صالحی در این کشور تشکر و آمادگی خود را برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

در این ملاقات ضمن بررسی موضوعات مهم منطقه‌ای، از تبدیل شدن موضوع حقوق بشر iبه عنوان ابزاری در دست کشورهای غربی و نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد شد و بر تعامل iبه عنوان روش مناسب iبه جای تقابل و ایجاد تنش توسط قدرت‌های استکباری تاکید شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.