صالحی: تحریم‌ها به تدریج رفع خواهد شد

ایران > سیاست‌خارجی
وزیر امور خارجه با اعلام اینکه اجازه تشدید تحریم‌ها را نمی‌دهیم و از امروز شاهد رفع شدن تدریجی تحریم‌ها خواهیم بود گفت: مشکل ما در تحریم دستیابی به ارز خارجی بوده است در حالی که ما فقط ۱۰۰ میلیارد دلار فروش نفت داریم.

علی اکبر صالحی روز یکشنبه در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی  در مورد برنامه های ایران برای مقابله باتحریم ها اظهار داشت: ما نمی گذاریم تحریم ها تشدید شود و از امروز به تدریج شاهد رفع شدن تحریم ها خواهیم بود. در این ۳۴ سال به خوبی توانستیم با ابتکارات تمامی فشارهای وارد شده دشمن را دور بزنیم و از سلبیت آن بکاهیم و مکر دشمن را به خودش برگردانیم.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: توانستیم دشمن را خسته کنیم به صورتی که اگر دشمن ۱۰۰ دلار در تحریم ها هزینه کرد دلاری در این باره برداشت نکرده است ضمن اینکه توانستیم آثار تحریم را کاهش دهیم به گونه ای که تا یکسال پیش آنها می گفتند تحریم ها بر علیه ایران فلج کننده است اما آنگونه که برنامه ریزی کرده بودند نشد و دشمنان به نتیجه دلخواه نرسیدند.

به گفته وزیر امور خارجه اقتصاد ایران، اقتصادی داخلزا است که مبتنی بر صادرات نیست حجم سالانه اقتصاد ما یک تریلیون دلار است که بر اساس قدرت خرید است. مشکل ما در تحریم دستیابی به ارز خارجی بوده است در حالی که ما فقط ۱۰۰ میلیارد دلار فروش نفت داریم.

وی با اشاره به اینکه اسنادی در شورای عالی امنیت ملی در حال تنظیم است تا وضعیت معیشت مرزنشینان بهتر شود تاکید کرد: تعداد بازارچه های مرزی که در سالهای اخیر ایجاد شده است با قبل قابل مقایسه نیست و به زودی تسهیلاتی برای ارتقای زندگی مرزنشینان به تصویب خواهد رسید.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.