صالحی تعطیلی پایگاه اینترنتی فردو را رد کرد

ایران > دولت– ممتازنیوز:
رئیس سازمان انرژی اتمی خبر رسانه های غربی مبنی بر احتمال تعطیلی پایگاه اینترنتی فردو در صورت لغو تحریم ها را رد کرد.

به گزارش مهر، علی‌اکبر صالحی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشخاصی که در تیم مذاکره‌کننده هسته‎ای قرار گرفته اند، دارای تجربه و سابقه لازم در این خصوص می باشند.

وی در پاسخ به این سوال که گاردین نوشته روحانی در آستانه سفر به نیویورک قصد دارد، پایگاه اینترنتی فردو را تعطیل کند، افزود: بعید می دانم چنین چیزی مطرح شده باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص حضورش در اجلاس سالانه سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بنده امسال که به این اجلاس رفتم، فضای بسیار مثبتی در آن حاکم بود و نسبت به قبل قابل قیاس نبود.

صالحی در پاسخ به این سئوال که شما در زمان تصدی وزارت امور خارجه، چندین بار نسبت به حل موضوع هسته ای اظهار امیدواری کرده بودید؛ با توجه به روی کار آمدن دولت یازدهم، آیا این موضوع حل و فصل خواهد شد؟ پاسخ داد: قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز با اطمینان اعلام کرده بودیم که مردم در سال ۹۲ خبرهای خوبی دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: امسال، در ماه های آینده شاهد ایجاد گشایش هایی در این موضوع خواهیم بود. همانگونه که پیش از این اعلام کرده بودم نسبت به فرآیندی که برای حل موضوع هسته ای آغاز شده است، بسیار امیدواریم و انتظار داریم که در ماه های آینده شاهد آغاز فرآیند برون رفت از موضوع هسته ای باشیم.

وی، انتخابات ریاست جمهوری را یکی از نشانه های اتفافات خوب دانست و اظهارداشت: سال قبل زمانی که مسوولیت وزارت امور خارجه را برعهده داشتم، نوید آن را داده بود.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: بعضی به من ایراد می گرفتند که مگر شما پیشگو میباشید که دربارهٔ خبرها سال آینده صحبت می‎کنید، اما وقتی اشخاص در موقعیت هایی همانند مسوولیت وزارت امور خارجه قرار می گیرند مجموعه اطلاعاتی به آنها می‎رسد.

صالحی افزود: در مجموع با اطلاعاتی که از هفت یا هشت ماه پیش در اختیار داشتیم و نیز نشانه هایی که ملاحظه می کردیم، مطمئن بودیم که سال ۹۲ سال بسیار خوبی به ویژه در موضوع هسته ای ایران خواهیم بود و امروز نیز ما شاهد نشانه‎هایی از آن هستیم.

معاون رییس جمهوری دیدار خود و «یوکیا آمانو» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را بسیار مثبت توصیف کرد و یادآور شد که در این دیدار دربارهٔ جلسه ای که قرار است پنجم مهرماه با حضور کارشناسان سازمان انرژی اتمی و وزارت امورخارجه ایران و کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شود، گفت و گو شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.