صالحی تلاش‌های ایران برای بازگرداندن آرامش به سوریه را تشریح کرد

۱۳م آذر ،

Amir Kholousi-25.jpg

هیثم مناع، قائم مقام کمیته هماهنگی گروه‌های ملی سوریه (هیات تنسیق ) که برای رایزنی با مقامات کشورمان درتهران به سر می‌برد روز دوشنبه با دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر ضرورت گفت‌وگوهای سوری سوری برای برون رفت از مشکلات موجود، به راه‌حل سیاسی به عنوان تنها مسیر منطقی برای بازگشت سوریه به آرامش تصریح کرد.

او در ادامه اقدامات کشورمان برای ایجاد وحدت نظر بین طرف‌های اختلاف در سوریه و ایجاد فضای دوستی و تحمل طرف دیگر و هم‌چنین طرح پیشنهادی کشورمان دربارهٔ سوریه را تشریح و اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری گفت‌وگوی ملی گروه‌های سوریه درتهران را بیانگر افق نگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر راه‌حل سوری سوری و جلوگیری از خشونت و تسکین رنج‌های مردم سوریه و ایجاد بستر مناسب به منظور اجرای روند دمکراتیک در این کشور دانست.

صالحی هم‌چنین با تبیین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در سطوح منطقه‌یی و بین‌المللی برای بازگشت آرامش به سوریه، وضعیت موجود را به نفع هیچ‌یک از طرف‌ها ندانست و بعضی اقدامات مداخله‌جویانه خارجی در زمینه ایجاد اختلاف بین دیدگاه‌های سیاسی، دینی و مذهبی در سوریه را در راستای اهداف سیاسی بدخواهان این کشور ارزیابی کرد.

هیثم مناع، قائم مقام کمیته هماهنگی گروه‌های ملی سوریه نیز در این دیدار ضمن ارائه ارزیابی مثبت از اقدامات و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران دربارهٔ سوریه در چارچوب حمایت از پیشنهادات نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه ، کمیته چهارجانبه و برگزاری نشست گفتگوی ملی سوریه که اخیرا در تهران برگزار شد، دیدگاه کمیته هماهنگی گروه‌های ملی سوریه دربارهٔ حل مشکلات این کشور در ابعاد مختلف داخلی، منطقه‌یی و بین‌المللی را تشریح کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.