صالحی : حل مشکل سوریه تنها با گفتگو میان طرفهای درگیر

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت : جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه پیشنهاد مکتوبی را iبه کشورهای روسیه، مصر، ترکیه، عربستان و نماینده سازمان ملل درامور سوریه ارائه کرده است که با استقبال مقامات این کشورها مواجه شده است.

علی اکبر صالحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه عضو سازمان تعاون (همکاریهای) اسلامی در جیبوتی افزود: مشکل سوریه تنها از طریق گفتگوها میان دولت و مخالفان قابل حل است و جمهوری اسلامی ایران امیدوار است با عقلانیت بتوان این بحران را مدیریت کرد .
وی همچنین با اشاره iبه برگزاری اجلاس هفته آینده سران دی هشت در پاکستان گفت: اجلاس سه جانبه ای میان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و مصر درباره سوریه برگزار خواهد شد تا شرایط برای کمک iبه حل مشکلات در این کشور جدی تر پیگیری شود .
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با پیچیده خواندن بحران سوریه افزود: مدیریت نشدن بحران سوریه عواقب سویی iبه همراه خواهد داشت که اثرات آن می تواند کل منطقه را با مشکل مواجه کند .
صالحی همچنین گفت: عده ای وجود دارند که خیرخواه مردم سوریه و مسلمانان نیستند و می خواهد مسلمانان دایم در اختلاف با یکدیگر باشند و می کوشند با شکل دادن iبه این شرایط خود را در امان بدارند ، در صورتی مسلمانان اکنون بیدار می باشند و می دانند که شرایط iبه چه گونه ایست .
وی با پیشنهاد iبه کشورهای غربی برای دست برداشتن از رفتارهای نامعقول و ظالمانه ضد مسلمان افزود: عواقب این اقدامات سرانجام همه گیر خواهد شد.

خبر دیگر اینکه وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس کشورهای عضو تعاون اسلامی در جیبوتی با وزرای امور خارجه کشورهای پاکستان،قزاقستان،عمان و جمهوری مالی دیدار و درباره موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی بخصوص تحولات کنونی در جهان اسلام گفتگو کرد .
در این دیدارها بحران های منطقه ای از جمله مسئله سوریه، کشتار مسلمانان میانمار و حمله وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی iبه نوار عزه بحث و بررسی شد.
صالحی همچنین در گفتگو با اسماعیل عمر گله رئیس جمهوری جیبوتی و میزبان اجلاس بر همکاری گسترده دو کشور تاکید کرد و از آغاز فعالیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک در این کشور خبر داد.
سی و نهمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان تعاون اسلامی از روز پنج شنبه iبه مدت سه روز در جیبوتی با شعار اصلی اتحاد برای توسعه پایدار در جهان اسلام آغاز iبه کار کرد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.