صالحی خواستار اقدام جدی دولت یمن برای آزادی دیپلمات ایرانی شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر امور خارجه کشورمان در پی ربوده شدن یک دیپلمات ایران در صنعا در تماس تلفنی با ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن ضمن محکوم نمودن این عمل غیر انسانی، خواستار اقدامات جدی دولت یمن جهت آزادی وی گردید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ممتاز نیوز، به دنبال ربوده شدن، نوراحمد نیک بخت وابسته اداری سفارت کشورمان در صنعا از سوی گروهی مسلح، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن ضمن محکوم کردن این عمل غیر انسانی، خواستار اقدامات جدی دولت یمن جهت آزادی وی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به معاهدات و کنوانسیون های بین المللی، حفظ و تامین امنیت دیپلماتهای مقیم را مسئولیت دولت میزبان دانسته و بر انجام وظائف و مسئولیت های دولت یمن در خصوص این اقدام تاکید کرد .

وزیر امور خارجه یمن نیز با اظهار تاسف از این اقدام تاکید نمود: دولت یمن همه تلاش خود را جهت آزادی دیپلمات ایرانی به کار گرفته و اضافه کرد: اقدامات اولیه جهت شناسایی ربایندگان صورت پذیرفته است.

بر همین اساس کاردار یمن نیز به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و مراتب نگرانی جدی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سرنوشت دیپلمات ایرانی و مسئولیت دولت یمن در این خصوص به وی ابلاغ شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.