صالحی در مرکز رایزنی فرهنگی ایران در آکرا و دانشگاه اسلامی غنا حضور یافت

۱۸م دیماه ،

وزیر امور خارجه‌ی ایران در ادامه‌ی سفرش به کشور غنا، از مرکز رایزنی فرهنگی ایران در آکرا و همچنین دانشگاه اسلامی غنا دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا، علی‌اکبر صالحی در بازدید از مرکز رایزنی فرهنگی ایران در آکرا با بیان این‌که نشر دین و فرهنگ کار مشکلی است، بر لزوم داشتن خلق نیکو و داشتن شرح صدر از سوی کسانی که مأموریت رساندن پیام قرآن را دارند، تأکید کرد.

او با گرامیداشت یاد امام موسی صدر و حضورش در لبنان به‌عنوان متولی امور شیعیان، بر ضرورت توجه به شیوه‌ی جذب اشخاص به دین تأکید کرد.

در این بازدید، رضا بخشایش – رایزن فرهنگی ایران در غنا – نیز اقدامات و فعالیت‌های این مرکز را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه‌ی ایران همچنین از دانشگاه اسلامی غنا که وابسته به جامعتین المصطفی قم است، دیدن کرد.

صالحی در این بازدید پس از ارائه‌ی گزارش نصرالله سخاوتی – رییس این دانشگاه – و همچنین شنیدن مباحث مطرح‌شده از سوی اساتید این دانشگاه، بر لزوم توسعه‌ی آفریقا تأکید و اظهار کرد: غنا می‌تواند پیشروی این توسعه باشد و به‌عنوان الگو در آفریقا فعالیت کند و تنها راه حل این مسأله آموزش است. آموزش نیاز اساسی هر کشوری است.

وزیر خارجه با اظهار خوشحالی از روابط سیاسی خوب ایران و غنا، تصریح کرد: امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم این دانشگاه را برای ارائه‌ی خدمات آموزشی بیشتر به مردم غنا توسعه دهیم.

وی با اشاره به مسئولیت اساتید در گسترش آموزش در این دانشگاه، گفت: ایران برای همکاری آموزشی و علمی بدون شرط با غنا آمادگی دارد.

به گزارش ایسنا، در دانشگاه اسلامی غنا ۸۰۰ دانشجوی دختر و پسر در رشته‌های مدیریت، ارتباطات، بانک‌داری و ادیان تحصیل می‌کنند.

صالحی در ادامه‌ی سفرش به غنا، فردا (سه‌شنبه) پس از بازدید از مرکز پزشکی هلال احمر در آکرا، با وزیر امور خارجه و رییس‌جمهور غنا دیدار خواهد کرد. وزیر امور خارجه فردا عصر غنا را به مقصد بورکینافاسو ترک خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.