صالحی روز جمعه با سفر به پاکستان با زرداری دیدار می کند

به گزارش ایرنا، ‘علیرضا حقیقیان’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان پنجشنبه شب در گفت وگو با ایرنا گفت: وزیر امور خارجه کشورمان عصر جمعه در راس هیاتی بلند پایه وارد کراچی مرکز ایالت سند می شود و با آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان دیدار می کند.

سفیر کشورمان افزود: صالحی در این دیدار از سوی دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان از زرداری به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران دعوت کرده و درباره مسایل مورد علاقه گفت وگو خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران در دهه نخست شهریورماه سال جاری میزبان شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد است. این نشست قرار است با حضور مقام های ارشد ۱۲۰ کشور خارجی در تهران برگزار شود.

حقیقیان در ادامه گفت: وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار دو روزه از کشور هند و دیدار با مقام های ارشد این کشور وارد پاکستان خواهد شد.

سفیر کشورمان همچنین درباره نشست روز پنجشنبه خود با خانم ‘فردوس عاشق اعوان’ وزیر فدرال دولت پاکستان در امور قوانین و مقررات و خدمات عمومی تصریح کرد: این نشست درباره سفر اخیر خانم فردوس عاشق اعوان به ایران و دیدارهای صورت گرفته وی با مقام های کشورمان صورت گرفت.

وی افزود: در این نشست درباره همکاری دو کشور در زمینه های مختلف بویژه امور بهداشتی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی و علمی برای پزشکان و کارشناسان ایران و پاکستان در بخش سلامت بحث و تبادل نظر شد.

حقیقیان در ادامه یادآور شد که تاکید وزیر فدرال پاکستان بر توسعه همکاریهای مشترک دو کشور بود و خواستار استفاده از تجربه طرفین در زمینه سازمان های امدادی شد.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۰۸۰**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۹۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.