صالحی عازم تهران شد

۲۳اردیبهشت،

وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی پیرامون بحران در کشور مالی در جده به سر می‌برد، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به جده، علی‌اکبر صالحی در این سفر یک روزه ضمن شرکت در نشست گروه تماس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درخصوص بحران مالی با همتایان مصری و عربستانی خود دیدار و گفت‌وگو داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین در حاشیه این نشست با اکمل‌الدین احسان‌اغلو دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و طی آن به بررسی اوضاع مالی و بحران سوریه پرداخت.

صالحی در سخنانی در نشست گروه تماس کشورهای عضو OIC به عواقب دخالت نظامی قدرت‌ها در بحران مالی، وقوع کودتای نظامی و خلاء قدرت در باماکو، این عوامل را در تشدید روند بحران مالی و تبدیل آن به یک بحران منطقه‌ای و بین‌المللی موثر دانست.

وی هم‌چنین در سخنان خود بر ارایه‌ی کمک‌های بشردوستانه به مالی، انجام انتخابات با حضور تمام اقشار این کشور و ممانعت مقامات این کشور از هرگونه برخورد و انتقام‌گیری قومی در شمال مالی را خواستار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین از سازمان همکاری اسلامی خواست تا با همکاری مقامات دولت انتقالی مالی، اتحادیه آفریقا و آکواس ترتیبی اتخاذ شود تا دیگر بهانه‌ای برای تداوم حضور نیروهای نظامی خارجی در مالی باقی نماند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.