صالحی: لغو روادید با کشورها باید دقیق بررسی شود

وزیر امور خارجه درباره لغو روادید با ۶۰ کشور جهان گفت: پیشنهاد خوبی است اما باید به‌دقت مطالعه شود.

صالحی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با تاکید بر اینکه کارهای مربوط به لغو روادید باید مراحل اجرایی خود را طی کند افزود: همه دستگاههای ذی‌ربط باید در این باره دقیق مطالعه کنند و نظر بدهند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس اظهارات مسئولان سازمان میراث فرهنگی تکلیف لغو روادید این هفته نهایی می شود گفت: این یک پیشنهاد است و باید در کارگروه بررسی شود و نمی توان گفت از فردا با چه کشورهایی یا برای کدام کشورها لغو روادید می‌شویم.
وزیر امور خارجه افزود: پیش از این با همه کشورهای حوزه خلیج فارس اخذ روادید را به طور یکجانبه لغو کرده بودیم اما بعد از به وجود آمدن القاعده و اقدامات این گروه وضع را به حالت قبل برگرداندیم و اکنون هر یک از اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس که بخواهد به ایران سفر کند باید روادید بگیرد.
صالحی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه پیشنهاد لغو روادید با عراق را مطرح کرده است گفت: خیلی از دستگاهها با این پیشنهاد مخالفند و دلایل خودشان را دارند.
حسن موسوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مصاحبه ای اعلام کرده است تکلیف لغو روادید با ۶۰ کشور جهان این هفته در کارگروه گردشگری دولت نهایی می شود.
اعضای این کارگروه عبارتند از: معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزرای امور خارجه، اطلاعات، کشور، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهر سازی، نیرو، جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی ، رئیس کل بانک مرکزی و دبیر هیئت دولت.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.