صالحی: می‌خواستیم منصوری را جانشین گیتی‌پسند کنیم اما نشد/امکان بخشش طرفداران پرسپولیس و قلعه نویی وجود ندارد

علی بنی شیخ الاسلامی / در حالی که کمیته استیناف تبانی در بازی گیتی پسند – پرسپولیس را محرز دانست و رای به استرداد جام قهرمانی گیتی پسند داد باز هم این نماینده فوتسال اصفهان بود که در جام باشگاههای آسیا شرکت کرد و اتفاقا قهرمان هم شد.

علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف در پاسخ به این سوال که چرا بر خلاف آرای صادره از سوی این کمیته باز تیم گیتی پسند در جام باشگاههای آسیا شرکت کرد به خبر آنلاین گفت: «ابتدا باید بگویم بلافاصله بعد از اعتراض تیم شهید منصوری به آرای صادره از سوی کمیته انضباطی رسیدگی به پرونده را آغاز کردیم و آرایی صادر کردیم که در جریان قرار گرفته اید. کمیته استیناف بالاترین مرجع قضایی فدراسیون فوتبال است و وظیفه اش رسیدگی مجدد به پرونده هاست و اجرای آراء بر عهده دیگر کمیته های فدراسیون فوتبال است. البته این را اذعان کنم بعد از اعلام رای کمیته استیناف، فدراسیون فوتبال مذاکراتی با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت که تیم شهید منصوری را جایگزین تیم گیتی پسند کند که این مهم صورت نپذیرفت. ظاهرا کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته بود با توجه به اینکه قرعه کشی بازی ها صورت گرفته امکان تغییر نماینده وجود ندارد و اگر قرار به خروج تیم گیتی پسند از بازی ها باشد تیمی جایگزین نخواهد شد. هم چنین فدراسیون فوتبال باید غرامت بدهد. ضمن اینکه این کار می توانست بازتاب منفی برای فوتسال ایران در رسانه های گروهی خارجی به همراه داشته باشد.»

رئیس کمیته استیناف در خصوص اینکه برخی معتقدند در بازی فولاد ماهان – شهید منصوری نیز فعل و انفعالاتی صورت گرفته تا تیم مهمان پیروز شود، گفت: «طبق تحقیقاتی که ما به عمل آوردیم تیم فولاد ماهان به نیت اینکه گیتی پسند قهرمان نشود به تعدادی از بازیکنان ملی پوش خود استراحت داد اما این خواست تیم حریف نبود. به عبارت ساده تر تیم شهید منصوری نقشی در این کار نداشت. با این حساب نمی توانیم اذعان کنیم در این دیدار تبانی صورت گرفته چرا که تبانی با هماهنگی دو تیم صورت می گیرد. بر این اساس سرپرست و سرمربی تیم فولاد ماهان را به دلیل کم کاری بر اساس آ ئین نامه جریمه کردیم.»

علیرضا صالحی در خصوص بخشش محرومیت دو جلسه ای طرفداران پرسپولیس و همچنین امیر قلعه نویی گفت: «رای کمیته انضباطی کسر دو امتیاز از تیم پرسپولیس بود اما با توجه به اینکه تحرک طرفداران پرسپولیس منجر به تعطیلی بازی این تیم با تیم داماش گیلان شد ما کسر دو امتیاز را تبدیل به دو جلسه محرومیت کردیم که این رای با توجه به اینکه از سوی کمیته استیناف صادر شده قابل تجدید نظر نیست. به واقع نهاد دیگر قضایی وجود ندارد که به این پرونده رسیدگی کند. همچنین در خصوص محرومیت دو جلسه ای امیر قلعه نویی باید بگویم این رای توسط کمیته انضباطی صادر شده و قابل بررسی در کیمته استیناف نیست. به واقع مربیان و بازیکنان نمی توانند به محرومیت های زیر سه جلسه اعتراض کنند. البته امیر قلعه نویی به رای صادره از سوی کمیته انضباطی در خصوص توهینی که به خبرنگاران داشت اعتراض زد که ما جریمه نقدی ۵ میلیون تومانی را تایید کردیم و این پرونده از نظر ما مختومه است.»

رئیس کمیته استیناف در خصوص اتهاماتی که این روزها در فوتبال مطرح می شود مثل ادعای یحیی گل محمدی که مدعی شده اخطارها در لیگ یک پاک می شود به خبر آنلاین گفت: «ما زمانی می توانیم به این پرونده ها ورود کنیم که ابتدا پرونده در کمیته انضباطی شکل گیرد و در نهایت به رای صادره اعتراض زده شود. من موافق برخورد محکم با چنین جریاناتی هستم کما اینکه در گذشته دیدید بعد از اینکه جواد زرینچه و محمد نوازی به استقلال و امیر قلعه نویی اتهام تبانی زدند و به رای صادره از سوی کیمته انضباطی اعتراض کردند به دلیل عدم اثبات ماجرا آنها را نیم فصل از حضور در مسابقات رسمی محروم کردیم. هر کسی چنین ادعایی مطرح می کند باید به اندازه کافی مدارک مستند برای اثبات ادعای خود در اختیار داشته باشد در غیر این صورت باید با برخورد قاطع روبرو شود که نقش اول را در این ماجرا کمیته انضباطی ایفا خواهد کرد.»

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.