صبحانه کاری در بورس برگزار می شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ؛’ بهروز خدارحمی ‘در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس،بانک،‌بیمه با اشاره به اینکه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری یکی از دو کانون زیرمجموعه بورس است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در آن عضو باشند،‌گفت: امروزه این کانون پتانسیل خوبی دارد، اما از ظرفیت‌های آن استفاده نمی‌شود و یکی از دغدغه‌های این کانون مسئله درآمدی آن است زیرا تا کنون درآمد آن وابسته به حق عضویت‌های آن بود.

وی گفت: براساس اساسنامه کانون پتانسیل زیادی در آن وجود دارد تا بتوان از سایر مسائل نیز برای بخش درآمدی خود استفاده کند؛ همچنین این شرکت به دنبال انجام پژوهش‌های کاربردی و انجام فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه و گسترش بخش آموزشی است تا بتواند از درآمدهای غیرمحتمل و محافظه‌کارانه‌ای که داشت خارج شود و درآمد پایداری داشته باشد.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: اغلب اعضای این کانون مشکلات بنیادی دارند که به تنهایی نمی‌توانند آنرا حل کنند،از جمله مسائل مالیاتی، گزارشات ارائه شده به سازمان بورس، تعاملات لازم با حسابرس که نیاز به تغییر قوانین و آیین‌نامه هایی دارند که شرکت ها به تنهایی نمی‌تواند آنها را انجام دهند، بنابراین کانون نهادهای سرمایه گذاری تریبون مشترکی می‌شود تا با قدرت بیشتری خواسته های اعضا را پیگیری کند.

وی در خصوص این مسئله که چرا تاکنون این اقدامات انجام نشده است،گفت: در زمان ‌شروع فعالیت کانون بیشترین انرژی برای این صرف شد که بگوییم وابسته به نهادهای مشابه که پیش از این وجود داشتند نیستیم و باعث شد فعالیت‌های کانون کم شود اما در حال حاضر شرایط تغییر کرده و امکان گسترش فعالیت‌های شرکت وجود دارد تا بتواند جایگاه اصلی خود را در حوزه بازار سرمایه بدست آورد.

خدارحمی با تاکید با اینکه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به اتاق بازرگانی بازار سرمایه تبدیل می‌شود گفت: با توجه به اینکه کانون نهادهای سرمایه گذاری یکی از زیرمجموعه‌های کانون سازمان بورس است ولی یک نهاد مستقل بوده که صحبت‌های اعضا را به نیابت از آنها پیگیری می‌کند و در شأن کانون نیست که بخواهد وابسته به سازمان بورس باشد.

و ی ادامه داد:در بلندمدت سازمان بورس نیز به این نتیجه می‌رسد که تشکیل این کانون و پیگیری خواسته‌های اعضا از این طریق برای سازمان نیز بهتر است.

وی با اشاره به دغدغه‌های کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: تاکنون این کانون وابسته به تعداد اعضا و پرسنل خود بود ولی از این پس امکان برگزاری دوره‌های آموزشی وجود دارد که البته پس از برگزاری یک دوره آموزشی، دوره‌های بعدی را به بخش‌های خصوصی واگذار می‌کنیم. همچنین تعمیق بازار سرمایه و تعامل مناسب بین اعضا نیز یکی از مسائلی است که از سوی کانون پیگیری خواهد شد.

خدارحمی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های تامین سرمایه در حال حاضر به ۷ عدد رسیده و حرف و حدیث‌های زیادی حول این شرکت‌ها وجود دارد، کارگروه تخصصی تامین سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کانون نهادهای سرمایه‌گذاری تشکیل خواهد شد و همه این شرکت‌ها و همچنین شرکت‌های مشاورین سرمایه‌گذاری نیز می‌توانند عضو این کانون باشند ولی در حال حاضر تنها دو شرکت تامین سرمایه و دو شرکت صندوق سرمایه‌گذاری عضو کانون هستند.

وی در خصوص تعداد اعضای این کانون بیان کرد: در حال حاضر ۶۲ شرکت عضو این کانون هستند ولی هیچ محدودیتی برای حضور شرکت‌ها و عضویت آنها وجود ندارد البته در حال حاضر ۲۰ درصد از ارزش کل بازار عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری هستند.

اقتصام** ۹۱۴۱**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۲۵۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.