صبح‌ها استرس دارید؟!

۳۰ آبان ،
ممتاز نیوز : بسیار از ما شب‌ها با فکر و خیال به خواب می‌رویم و صبح‌ها هم با استرس برنامه‌های روزانه از خواب برمی‌خیزیم. اگر شما هم صبح‌ها با استرس از خواب بیدار می‌شوید باید بدانید که این موضوع حاوی ریشه‌های روانی است و می‌توانید با رعایت چند نکته ساده از استرس ابتدای روز رهایی یابید. به این ترتیب خواهید توانست وظایف و امور روزانه را تا پایان روز با آرامش انجام دهید.

صبح‌ها استرس دارید؟!

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از قانون ؛ به این باور برسید که باید یک ورزش کوتاه و سبک صبحگاهی را بلافاصله بعد از برخاستن از خواب انجام دهید. چنین فعالیتی در کاهش استرس ابتدای روز تاثیرگذار است.

اگر با زنگ ساعت یا آهنگ موبایل بیدار می‌شوید یک آهنگ یا صدای آرام را به این منظور انتخاب کنید. شب برخاستن با پخش صدای امواج یا دیگر صداهای طبیعت سبب پریدن ناگهانی شما از خواب نخواهد شد.

 اگر به تدریج عادت کنید که شب‌ها زودتر بخوابید، صبح فردا فرصت بیشتری برای آماده شدن دارید و کمتر دچار استرس صبحگاهی می‌شوید. می‌توانید هرشب ۱۰ دقیقه زودتر از شب پیش به رختخواب بروید.

 دانشمندان دریافته‌اند که خشکی و کم‌آبی بدن در تشدید استرس به ویژه در ابتدای روز تاثیرگذار است. به همین سبب نوشیدن هشت لیوان آب یا مایعات دیگر در طول روز را فراموش نکنید.

 صبحانه نمی‌خورید؟! خوردن یک صبحانه سالم خانگی به علاوه میوه تازه در آغاز روز هم در کاهش استرس صبحگاهی موثر است.

 اگر کمی‌ زودتر از خواب بیدار شوید فرصت دارید که نتیجه بهتری بگیرید. می‌پرسید چطور؟ می‌توانید کار آرامش‌بخشی که دوستش دارید را پیش از خروج از منزل انجام دهید.

 یاد بگیرید که برای موضوعات و اتفاقهای جزئی به خودتان استرس وارد نکنید. آموختن این مورد از عوامل مهم کم شدن استرس در طول روز است. اگر انعطاف‌پذیر باشید و مسائل کوچک آزارتان ندهد هنگام صبح هم آرامش بیشتری خواهید داشت.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.