صحت مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس در اردبیل تایید شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف اکبری روز پنجشنبه در نشست مشترک با عوامل اجرایی و هیات نظارت مرکز حوزه انتخابیه اردبیل افزود: این دوره از انتخابات طی ۲ مرحله و با رعایت موازین قانونی و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه در کمال آرامش، امنیت، امانتداری، سلامت و به صورت رقابتی و با حضور پرشور مردم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در پایان مرحله دوم انتخابات مجلس نهم هیچ شکایتی از سوی نامزدها در این حوزه انتخابیه دریافت نشد، اضافه کرد: در این دوره از انتخابات جرایم انتخاباتی نسبت به ادوار گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: پس از تایید صحت و سلامت انتخابات از سوی شورای نگهبان در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین، فرمانداری اردبیل با تشکیل نشستی مشترک با هیات اجرایی و نظارت نسبت به صدور اعتبارنامه های منتخبان این حوزه انتخابیه اقدام کرد.

اکبری با اشاره بر ضرورت اجرای ماده ۹۱ قانون انتخابات و به منظور طی مراحل رسمی و اداری برای فراهم کردن مقدمات مراسم گشایش دوره نهم مجلس شورای اسلامی در روز هفتم خرداد ماه اظهار کرد: از امروز منتخبان خدمتگزاری در خانه ملت پنج روز فرصت دارند نسبت به تکمیل و تقدیم اعتبارنامه نمایندگی خود به حوزه معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی واقع در میدان بهارستان تهران اقدام کنند.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل ، نیمن ، نیر و سرعین با سه نماینده ، پارس آباد و بیله سوار ، خلخال و کوثر ، مشگین شهر ، گرمی هر یک با یک نماینده می باشد.

پیش از این در دور اول انتخابات مجلس نهم شش نماینده انتخاب شده بود و نماینده هفتم نیز در دور دوم انتخابات برگزیده شد.

۸۱۲۳/۵۳۰/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۷۹۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.