صداوسیما اخبار میانمار را به خوبی پوشش دهد/ درخواست دانشجویان از وزارت خارجه

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه تجمع امروز دانشجویان دانشگاه آزاد که در حمایت از مردم میانمار مقابل دفتر سازمان ملل برگزار شد بیانیه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد در واکنش به کشتار مردم میانمار توسط یکی از دانشجویان این دانشگاه قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

جای تعجب است در قرن ظهور علم و تکنولوژی و تلاش همگان و متمدن نمودن جلوه افکار نئونازیستی که مورد نکوهش همه‌ آزادگان جهان بوده است بار دیگر و این بار در بخشی از جهان نمود پیدا کرده است که مهد عواطف و احساسات است، تصاویر وحشتناکی از کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع میانمار را شاهد هستیم که به قدری جانسوز بوده که به انسان جسارت آن می‌دهد که فریاد سر دهد.

این بیانیه کشتار وحشیانه مسلمانان بی‌دفاع میانمار را  محکوم کرده و آنرا صرفاً به اتهام تسلیم در برابر خداوند متعال و شهادت وحدانیت خدا توصیف کرد و این وقایع را تداعی‌کننده تفکرات قرون وسطایی در عصر حاضر دانست.

دانشجویان در ادامه بیانیه در ادامه به کشتار بی‌رحمانه‌ مسلمانان میانمار در هفته گذشته و تحولات سوریه پرداخته و با اشاره به این اتفاقات آورده اند: زنگ خطر برای همه آزادگان جهان به صدا در‌آمده و معنی شرافت و انسانیت را زیر سوال برده است. این وقایع در شرایطی صورت گرفته که طبق اعلامیه حقوق بشر و تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون مجازات نسل‌کشی، کنوانسیون منع هر گونه تبیض نژادی، ماده یک اعلامیه درباره محو همه اشکال تعصب و تبعیض، مبتنی بر دین بوده و دانشجویان ضمن محکوم کردن جنایاتی که در قبال مردم میانمار صورت گرفته به دولت این کشور شدیداً اخطار می‌دهند در صورت ادامه این نسل کشی وحشیانه مسئولیت عواقب و نتایج آن بر عهده آن دولت می‌باشد و از وزارت امور خارجه انتظار می‌رود جهت تدبیر صحیح و درخور، اقدامات لازم را به عمل آورد.

در ادامه بیانیه اعلام شد: همچنین ما دانشجویان از رسانه‌  ملی می خواهیم  در تمامی شبکه‌ها به ویژه شبکه‌های فرامرزی اخبار این جنایت وحشیانه را منعکس کند تا از این طرق افکار عمومی جهان را در جریان این نسل‌کشی بی‌سابقه قرار دهند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این بیانیه از دبیرکل سازمان ملل خواستند که به وظیفه انسانی و سازمانی خود در خصوص تلاش همه‌جانبه برای توقف این جنایت بزرگ عمل کند.

دانشجویان در پایان خواستار همسویی کشورهای همسایه میانمار و حمایت آنها از مردم مظلوم این کشور شدند و تاکید کردند: کشورهای همسایه میانمار خصوصاً کشورهای دوست مانند تایلند، بنگلادش و هند نیز در این برهه تاریخی دست یاری مسلمانان میانمار را به گرمی بفشارند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.