صداوسیما: فقر گسترده در انتظار بازنشستگان آلمانی

صداوسیما: فقر گسترده در انتظار بازنشستگان آلمانی

واحدمرکزی‌خبر – فقر گسترده در انتظار بازنشستگان آلمانی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی (شبکه انگلیسی زبان وابسته به صداوسیمای ایران)، گزارش جدیدی که وزارت کار آلمان منتشر کرده گویای آینده تاریک برای بازنشستگان این کشور است. براساس این گزارش، شمار بیشتری از بازنشستگان آلمانی دچار فقر می شوند.

 بسیاری از بازنشستگان آلمانی پس از سالها کار و خدمت نمی توانند هزینه های زندگی خود را بدون دریافت کمکهای دولتی تامین کنند. آمار و ارقام جدید وزارت کار آلمان برای بسیاری از آلمانها شوکه کننده بود.به استناد این گزارش، در کمتر از بیست سال آینده، میلیونها آلمانی با فقر در سنین بالا و دوران بازنشستگی مواجه خواهند بود.

 با این اوصاف، افرادی که در آلمان برای مدت بیش از سی و پنج سال کار کرده اند، درآمدی کمتر از دو هزار و پانصد یورو در ماه دارند دچار فقر خواهند شد. این وضع متوجه یک سوم همه کارکنان تمام وقت بازنشسته آلمان خواهد شد. مقامات آلمانی به دنبال راه حل نظام مند این مشکل هستند اما راهکاری که وزیر کار دولت ائتلافی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این خصوص مطرح کرده با انتقادهای بسیار گسترده مواجه شده است.

باربارا راید مولر استاد دانشگاه برلین در این باره گفت:« نظام بازنشستگی در آلمان باید تغییر کند زیرا نظام فدرال دولتی نمی تواند این تعداد بسیار زیاد مستمری بگیران را پاسخگو باشد. بی تردید ، ادامه این روند به نظام اقتصادی آلمان و بازار داخلی کشور بسیار ضربه وارد خواهد کرد. با ادامه این روند، نظام رفاهی آلمان کاملا نابود خواهد شد.»

در حال حاضر هم ششصد هزار مستمری بگیر آلمانی برای ادامه زندگی به کمکهای دولتی وابسته هستند و بسیاری از بازنشستگان مجبورند حتی پس از بازنشستگی هم کار کنند. میوه های نیمه خراب در فروشگاههای آلمان جمع آوری می شود تا به افراد نیازمند داده شود. تاسف آور این است که شمار فزاینده ای از بازنشستگان آلمانی به این جمع اضافه می شوند.

سابین ورث کارشناس آلمانی در این خصوص گفت:« برای بسیاری از آلمانی ها ، مشکلات اقتصادی جدی است و ناتوانی در تامین هزینه ها نشانه شکست است. بسیاری از بازنشستگان آلمانی به علت آنکه نمی خواهند عزت نفس خود را مخدوش کنند، حاضر نیستند کمکهای غذایی را دریافت کنند حال آنکه به شدت نیازمند هستند. با ادامه روند کنونی، تعداد بازنشستگان نیازمند در آلمان افزایش می یابد.»

باتوجه به اینکه به صورت معمول، حقوق زنان در آلمان از مردان کمتر است، فقر در سنین بالا و دوران بازنشستگی ، برای زنان تهدید بیشتری به شمار می رود. دوره های بیکاری به یکی از سوابق رایج در میان نیروهای کار آلمان تبدیل شده است. تحلیلگران معتقدند فقر در سنین بالا یکی از مشکلات آتی در آلمان خواهد بود. باید نظام بازنشستگی آلمان اصلاح شود در غیراین صورت میلیونها آلمانی باید در سالهای آینده و دوران پیری و بازنشستگی در فقر زندگی خود را سپری کنند.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.