صدای گوینده نشانگر تشخص و ماهیت رادیو است

۲۵م آذر ،

جام جم آنلاین: مراسم تقدیر از گویندگان مرحله اول آزمون گویندگی با حضور دکتر محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی، جمعی از مدیران، گویندگان و کارکنان رادیو، در سالن آمفی تئاتر معاونت صدا برگزار شد.

  به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، معاون صدای رسانه ملی ضمن قدرانی از شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان این مراسم گفت: همه گویندگانی که متواضعانه، صادقانه و خالصانه دراین دوره شرکت نمودند قابل تقدیرند.

  وی با بیان این‌که هر یک از گویندگان از صدای متفاوت، تخصص‌های گوناگون و لحن‌های مختلف برخوردارند، اظهار کرد: صدایی که از گوینده رادیو منتشر می‌شود، نشانگر تشخص، ماهیت، هویت، شأن و نهایتاٌ محصول رسانه است و فعالیت‌های همه جانبه همکاران در بخش‌های مختلف رادیو، برای انتشار یافتنمطلوب صدای گوینده و گزارشگر است.

  صوفی از گویندگان به عنوان ناشران و انعکاس دهندگان ماهیت رسانه یاد و تصریح کرد: گوینده رادیو باید آموزش، تمرین و ممارست را در دستور کار خود قرار دهد و تلاش کند تا در مسیر رشد و تعالی، هر روز بهتر از روز قبل باشد.

  وی تلاش برای افزایش دانش تخصصی و عمومی و پرهیز از زیاده‌گویی را از دیگر وظایف گویندگان دانست و یادآور شد: بداهه گویی گویندگان رادیو باید با هماهنگی مدیر گروه و یا تهیه کننده باشد

  معاون صدا ضمن تأکید بر رعایت اصول زبان و ادبیات فارسی در گویندگی رادیو افزود: این امر یکی از اولویت‌های قطعی در گویندگی رادیو است که تکلیف ایرانی، اسلامی ملی، میهنی و فرهنگی همه گویندگان است.

  صوفی بیان جملات کوتاه و قابل فهم، پرهیز از مطرح نمودن مسائل شخصی در برنامه‌ها، رعایت احترام در صحبت با مخاطب، قرائت متون رادیویی قبل از اجرا، پرهیز از ایجاد صداهای تصنعی، در نظرگرفتن مناسبت‌ها و ساعات خاص و شناخت اصول، سیاست‌ها و خطی‌مشی‌های سازمان و پایبندی به آنها را از دیگر وظایف گویندگان رادیو برشمرد.

  وی با اشاره به این‌که گوینده رادیویی پس از ورود به سازمان شخصیت حقوقی می‌یابد، گفت: رعایت شأن داخلی سازمان برای گویندگان لازم است. این در حالی است که رفتار خارج از سازمان گویندگان نیز باید تؤام با رعایت ادب و احترام باشد.

  صوفی با بیان این‌که عموماٌ مخاطبان رادیو فرهیختگان می باشند، گفت: طبق آخرین نظرسنجی که در تابستان ۹۱ انجام شد، اشخاص دارای تحصیلات عالی جزو مخاطبان اصلی رادیو می باشند و هرچه قدر سواد مخاطب در ایران افزایش پیدا می‌کند، گرایش آنها نیز به رادیو افزایش می‌یابد.

  معاون صدا با بیان این‌که وقوع تحول، لازمه تحقق استراتژی جذب مخاطب و مخاطب‌آفرینی است، تصریح کرد: برای وقوع این تحول نیاز به برنامه‌ریزی به ویژه در زمینه آموزشی داریم که برگزاری آزمون گویندگان نیز اقدامی در این زمینه بود.

  صوفی در پایان از زحمات استادان، برگزار کنندگان و شرکت‌کنندگان در این آزمون قدرانی کرد.

  در بخشی از این مراسم نیز از گویندگان برتر و استادان مرحله اول آزمون گویندگی تقدیر شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.