صدا‌و‌سیما به استقبال انتخابات ریاست جمهوری می‌رود / پرونده

۰۲خردادماه،

بهناز شیربانی: مدتی قبل مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما در جمع خبرنگاران از آمادگی کامل سازمان صدا‌و‌سیما در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
 
او در پاسخ به مهمترین پرسش خبرنگاران مبنی بر چگونگی برگزاری مناظره های تلویزیونی گفت: «آنچه بین مدیران و شورای معاونین سازمان صدا‌و‌سیما تصمیم گرفته شده به این صورت است که پخش مناظره‌ نامزدها به صورت زنده بستگی به تعداد نامزدهایی دارد که از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند. اگر تعداد نامزد‌ها کم باشد انجام مناظره شدنی است، در غیر این صورت صدا‌وسیما فکر دیگری خواهد کرد.»

اما مدتی پس از صحبت‌های مدیر شبکه یک سیما، عزت‌الله ضرغامی رئیس رسانه ملی در نشست افق رسانه از اختصاص ۱۰ ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی به هر نامزد ریاست جمهوری خبر داد (اینجا) و اعلام کرد بیش از دو هزار ساعت برنامه انتخاباتی تا زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پخش خواهیم کرد. (اینجا)

مدتی بعد از صحبت‌های ضرغامی، تجهیز  و نصب دکور برنامه معرفی نامزدها در استودیو ۱۱ تولید سیما خبرساز شد؛ برنامه‌ای که برای پخش از شبکه یک سیما تدارک دیده شده و از آمادگی کامل رسانه ملی برای ساخت برنامه‌های ترکیبی مناسب انتخابات خبر می‌دهد. (اینجا)

اما جدا از برنامه‌های ترکیبی برای بسیاری از مردم که چهار سال پیش در چنین روزهایی در تب و تاب برگزاری مناظره‌ها ی تلویزیونی بین نامزدهای ریاست جمهوری بودند.این پرسش مطرح بود که آیا امسال نیز چنین برنامه‌ای را از تلویزیون شاهد خواهند بود یا خیر؟

شاید پرسش مهم‌تر  مخاطبان تلویزیون از رسانه ملی این است که در صورت برگزاری مناظره‌ها به طور زنده شاهد پخش مناظره‌های کاندیداهای ریاست جمهوری خواهند بود یا خیر؟

ضرغامی در‌این‌باره گفت: «اگر مناظره‌ای در زمان برگزاری انتخابات بین کاندیدا‌ها برگزار شود، حتما زنده خواهد بود و غیرزنده نیست.» (اینجا)

ظاهرا شرط دیگری هم در برگزاری مناظره ها وجود دارد و آن این است که صدا‌و‌سیما تصمیم گرفته نام مجری مناظره‌ها تا لحظه آخر مشخص نشود. (اینجا)

رسانه ملی این روزها در حاشیه اعلام اسامی نهایی کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با سرعت بیشتری در حال تدارک ویژه برنامه‌هایش است؛ از آغاز ساخت دکورهای انتخاباتی گرفته (اینجا) تا قرعه‌کشی برای تعیین نوبت حضور نامزدهای ریاست جمهوری. (اینجا)

در نهایت در جلسه‌ای که با حضور رئیس صداوسیما، علی دارابی معاون سیما، صوفی معاون صدا و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و فرصتی که رسانه ملی در اختیار هر یک از ۸ کاندیدای تأیید صلاحیت شده برای تبلیغات و اعلام برنامه‌های خود قرار می‌دهد، مشخص شد. (اینجا)
 

۵۸۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.