صدا و سیما در ماه مبارک رمضان چـــه کرد؟

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

ماه عسل، مادرانه، دودکش

ماه مبارک رمضان فرصتی است برای صدا و سیما تا بهترین‌های خود را به مخاطبان عرضه کند. امسال تلویزیون با ماه عسل، مادرانه و دودکش وارد میدان شد و تا حدودی توانست نظر مخاطبان را جلب کند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین؛ یکی از مهمترین ماه های سال در رسانه ملی ماه مبارک رمضان است، سیاست گذاری های صدا و سیما برای پخش برنامه های مختلف در ماه ضیافت الهی از ماه ها قبل انجام می گردد. تولید سریال های مناسبتی، ساخت برنامه‌های اجتماعی، پخش سخنان مراجع عظام تقلید و … از اقدامات رسانه ملی در طول ماه مبارک رمضان است.

اما مخاطبان با چه برنامه هایی بیشتر ارتباطات برقرار می کنند و صدا و سیما در برابر هجمه برنامه های مختلفی که از شبکه های مختلف ماهواره ای پخش می گردد؛ چه تمهیداتی اندیشیده است … ؟ در ماه مبارک رمضان امسال بنا برگزارش روابط عمومی سیما دو سریال “مادرانه”، “دودکش” و برنامه “ماه عسل” جز پر بیننده ترین برنامه های رسانه ملی بودند. اما چهره های ماه مبارک رمضان چه کسانی بودند …؟

ماه عسل؛ موفقیت یک برنامه روتین

احسان علیخانی از مجریان جوان صدا و سیما بود که از همان ابتدای راه مسیر خود را از سایر هم قطاران خود جدا کرد و به برنامه های مناسبتی که به عهده او گذاشتند، بسنده نکرد و  آستین هایش را بالا زد و از سالهای قبل ایده پردازی و تهیه کنندگی برنامه ماه عسل را با همراهی گروه خود بر عهده گرفت و خالق یکی از پر بیننده ترین و پرطرفداران برنامه های رسانه ملی شد.

ماه عسل یک برنامه اجتماعی گفت و گو محور است که در این سالها به سبب ساختارمتفاوتش توانسته است با مخاطبان ارتباط برقرار کند و در ساعت های قبل از افطار خیل عظیمی از مردم را با خود همراه کند.

احسان علیخانی و گروهی که او را همراهی می کنند یکی از چهره های ماه رمضان ۹۲ می باشند.

مادرانه؛ رقابت با شبکه های خارجی

سریال “مادرانه” محصول موسسه فرهنگی و هنری وصف صبا است که پیش از این سریال وضعیت سفید به کارگردانی حمید نعمت الله را روی آنتن سیما داشته است. “مادرانه” به سبب سوژه خاصی که دستمایه قرار داده، توانسته در ماه مبارک رمضان با مخاطبان همراه شود و با سریال های ماهواره ای رقابت کند.

ساختار “مادرانه” متفاوت تر از محموعه های مناسبتی سیما در طول سال های قبل است و ماجرایی را روایت می کند که پیش از این جز خط قرمزهای رسانه ملی بوده است و کارگردانان کمتر سراغ چنین بحث هایی می رفتند. فارع از ضعف های این سریال می توان آن را یکی از اتفاق های مهم ماه مبارک رمضان ۹۲ دانست.

مهدی سلطانی سروستانی بازیگر نقش اصلی این مجموعه یکی از چهره های ماه مبارک رمضان امسال است. حضور لعیا زنگنه پس از سالها در قاب تلویزیون خود از اتفاقات ارزشمند “مادرانه” به حساب می آید.

دود کش؛ تکرار موفقیت زوج برق نورد ، تشکر

مجموعه تلویزیونی دودکش تازه ترین ساخته محمد حسین لطیفی از سریال های مناسبتی ماه مبارک رمضان است که در این ایام هرشب روی آنتن سیما می رود. محمد حسین لطیفی بعد از مدتها دوری از رسانه ملی با مجموعه تلویزیونی دود کش به صدا و سیما برگشت و توانست مخاطبان را با خود همراه کند. لطیفی در این مدت غیبتش در تلویزیون، به سراغ شبکه نمایش خانگی رفت و سریال ساخت ایران را در شبکه نمایش خانگی تولید کرد.

لطیفی در مجموعه تلویزیونی دودکش به سراغ متنی از برزو نیک نژاد رفته است که قصه ای متفاوت و خارج از کلیشه های رایج در سریال های مناسبتی را روایت می کند. قصه ای که کمدی اش در موقعیت ها اتفاق می افتد و شوخی های کلامی توسط بازیگر نقش اصلی و تیکه کلام های او بخش دیگری از طنز و کمدی دودکش است.

بازی متفاوت هومن برق نورد و استفاده از زوج بازیگری تشکر و برق نورد که پیش از این در سریال ساختمان پزشکان و دزد و پلیس به ایفای نقش پرداخته بودند از نکات مثبت و عامل موفقیت مجموعه تلویزیونی دودکش است.

سیما تیر انداز و نگار عابدی از چهره های تئاتری می باشند که با حضورشان در قاب تلویزیون سبب شدند تیم بازیگری این مجموعه تلویزیونی موفق عمل کنند.

مجموعه تلویزیونی “دودکش” تا پایان ماه مبارک رمضان هرشب از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

سریال دودکش دربارهٔ دو خانواده است که زندگی ساده ای دارند و یک قالیشویی را اداره می کنند، اما هر بار ماجراها و مسایلی برای آنها اتفاق می افتد که داستان این سریال ۲۶ قسمتی را تشکیل می دهد و بازیگرانی چون هومن برق نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، الناز حبیبی، جواد عزتی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، رونیکا محمدی، شهین تسلیمی، نصرت میرعظیمی، سید رضا حسینی نوید خداشناس در آن ایفای نقش می کنند.

گزارش از سام بهشتی


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.