صدرنشینی برزیل ، روسیه و فنلاند در لیگ جهانی

۱۹خردادماه،

به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات ، نتایج و برنامه این رقابت ها به شرح زیر است :

** شنبه ۱۸ خرداد :

*‌ گروه یک :

آمریکا ۳ – ۱ آرژانتین

– برزیل و آمریکا با ۳ امتیاز اول و دوم می باشند.

* گروه دو :

کوبا ۱ – ۳ صربستان

روسیه ۳ – ۱ ایران

– تیم روسیه در دیدار اول دو تیم نیز ۳ – ۰ به برتری رسید. در این دیدار که در حضور ۳۳۱۰ نفر برگزار شد و ۲ ساعت و ۸ دقیقه ادامه یافت ، نیکولای پافلوف از روسیه با کسب ۲۱ امتیاز بهترین بازیکن میدان بود و در تیم ایران نیز امیر غفور با ۱۵ امتیاز بهترین بازیکن تیم ایران نام گرفت.

– در این گروه تیم های روسیه و صربستان با ۶ امتیاز اول و دوم می باشند و ایتالیا با ۳ و کوبا ، ایران و آلمان بدون امتیاز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

* گروه سه :

کانادا ۱ – ۳ پرتغال

هلند ۳ – ۱ ژاپن

– در جدول این گروه فنلاند با ۷ امتیاز در صدر قرار گرفت و هلند و کره جنوبی با ۶ امتیاز دوم و سوم می باشند.

——————-

** برنامه – یکشنبه ۱۸ خرداد :

* گروه یک :

فرانسه – بلغارستان

لهستان – برزیل

* گروه دو :

کوبا – صربستان

ایتالیا – آلمان

* گروه سه :

کانادا – پرتغال

کره جنوبی – فنلاند

هلند – ژاپن

از هر گروه سه تیم برتر در رده بندی جهانی ۳ مسابقه را در خانه انجام می دهند و ۲ بازی دیگر را در خارج از خانه برگزار می کنند.سه تیم دیگر گروه نیز دو مسابقه را در خانه بازی می کنند و سه مسابقه را باید خارج از خانه مسابقه دهند.

مرحله گروهی در ۵ هفته برگزار می شود و مرحله نهایی با حضور ۶ تیم برگزار می شود که بر این اساس ۲ تیم برتر گروه های یک و دو به همراه تیم برتر گروه سه و تیم میزبان مسابقات را برگزار می کنند.

مرحله نهایی از ۱۷ تا ۲۱ ژوئیه در شهر ماردل پلاتای آرژانتین برگزار خواهد شد.مسابقات در سالن ۸۰۰۰ نفری ایسلاس مالویناس‌(جزایر مالویناس) برگزار خواهد شد.

تیم ایران در دور مقدماتی این رقابت ها دوبار در قاهره تیم مصر را شکست داد و سپس دو بار در تهران مقابل تیم ژاپن به برتری رسید تا به همراه تیم هلند مجوز حضور در لیگ جهانی را کسب کند.

لیگ جهانی در سال ۱۹۹۰ با حضور ۸ تیم برگزار شد و در سال ۱۹۹۱ ، ده تیم حاضر شدند.از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ و نیز سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ ، ۱۲ تیم در این رقابت ها حضور یافتند.اما تعداد تیم ها از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ ، ۱۶ تیم بود.

در لیگ جهانی والیبال علاوه بر برزیل که ۹ بار قهرمان شده است ، تیم ایتالیا ۸ بار و تیم های روسیه ، بلغارستان ، کوبا ، لهستان ، آمریکا و هلند نیز هر کدام یک بار قهرمان شده اند.

در دوره قبل تیم لهستان با مربیگری آندریا آناستاسی ایتالیایی برای اولین بار قهرمان شد و تیم های آمریکا و کوبا دوم و سوم شدند و تیم بلغارستان نیز چهارم شد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.