صدرنشینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیش از ۵۳ درصد رتبه‌های کسب شده در آزمون بورد تخصصی به این دانشگاه اختصاص دارد، گفت: گروه قلب و عروق هر چهار رتبه در این آزمون را به خود اختصاص داده است، در رشته‌های طب اورژانس، پزشکی قانونی و طب کار نیز رتبه اول تا سوم متعلق به دانشگاه بوده به عبارت دیگر در این چهار رشته رتبه‌ای خارج از دانشگاه نداشتیم.

دکتر محمد جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در آزمون های بورد تخصصی و فوق تخصصی سال ۹۱ صدرنشین است، افزود: آزمون بورد تخصصی با افتخارات زیادی برای دانشگاه علوم پزشکی تهران در ۲۴ رشته برگزار شد و مجموعا ۳۹ نفر از ۷۳ نفری که حائز رتبه برتر شدند از این دانشگاه بودند.

وی یادآور شد: این دانشگاه در آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی امسال در رشته پزشکی هسته ای شرکت کننده‌ای نداشت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بیش از ۵۳ درصد رتبه‌های کسب شده در آزمون بورد تخصصی به دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص یافته است، تصریح کرد: خوشبختانه این دانشگاه موفق به کسب رتبه‌های برتر در اکثر رشته‌های تخصصی شد بطوریکه این میزان نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.

دکتر جلیلی با بیان اینکه در آزمون بورد تخصصی ۱۴ نفر حائز رتبه اول شدند، خاطر نشان کرد: در ۲۴ رشته تخصصی، ۱۴ نفر حائز رتبه اول شدند که ۶۰ درصد کل رتبه‌های برتر کشور را تشکیل می‌دهند و همچنین در رتبه‌های دوم نیز بالغ بر ۵۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه حائز رتبه شدند.

وی ادامه داد: البته تعدادی از دستیاران نیز در رتبه‌های سوم و چهارم هستند که در مجموع ۳۹ نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران حائز رتبه شدند.

دکتر جلیلی همچنین با اشاره به نتایج آزمون بورد فوق تخصصی گفت: بورد فوق تخصصی نیز در ۲۱ رشته برگزار شده که ۲۶ نفر از مجموع ۴۵ نفر از دانشگاه حائز رتبه شدند که این عدد بالغ بر ۵۵ درصد از کل رتبه‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه کسب نیمی از رتبه های برتر فوق تخصصی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: در سال گذشته در رشته‌های تخصصی ۴۶ درصد حائز رتبه بودیم که این عدد امسال به ۵۳٫۴ رسیده و در این زمینه حدود ۸ درصد رشد داشتیم.

دکتر جلیلی در پایان با بیان اینکه گروه قلب و عروق یکی از بهترین نتایج این آزمون را کسب کرده و هر چهار رتبه را به خود اختصاص داده است، افزود: در طب اورژانس، پزشکی قانونی و طب کار نیز رتبه اول تا سوم متعلق به دانشگاه بوده به عبارت دیگر در این چهار رشته رتبه‌ای خارج از دانشگاه نداشتیم که البته در گروه‌های دیگر نیز نتایج و عملکردها بسیار خوب بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی تهران


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.