صدرنشینی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در گیشه نمایش


موفقیت مالی این فیلم در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی، مانع از صدرنشینی نسخه دوباره‌سازی شده «یادآوری مطلق» شد.تازه‌ترین فیلم بتمنی کمپانی برادران وارنر، با آن که شاهد کاهش ۴۱ درصدی تماشاگران خود بود، ولی توانست ۳۶٫۵ میلیون دلار در هفته سوم فروش کند.

این فروش خوب در شرایطی نصیب «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» می‌شود که تب و هیجان بازی‌های المپیک، در سراسر جهان همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است.البته سال قبل در همین ایام «ظهور سیاره میمون‌ها» با یک افتتاحیه ۵۴ میلیون دلاری اکران عمومی خود را آغاز کرد. اما نباید فراموش کرد که «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» هم در سومین هفته نمایش عمومی خود قرار دارد.

فروش کلی «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» طی ۱۷ روز نمایش عمومی در سینماهای آمریکای شمالی به ۳۵۵ میلیون دلار رسیده است.نسخه دوباره‌سازی شده «یادآوری مطلق» محصول شرکت سونی با یک فروش ۲۶ میلیون دلاری،‌ردیف دوم جدول گیشه نمایش را از آن خود کرد.


کالین فارل بازیگر ایرلندی تبار سینما با این فیلم اکشن و علمی-تخیلی، پس از پنج سال در نقش اصلی یک فیلم سینمایی ظاهر شد.تحلیل‌گران اقتصادی سینما هفته قبل برای فیلم تازه این بازیگر، پیش‌بینی افتتاحیه ای ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلاری کرده بودند.

«یادآوری مطلق» اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط پل ورهوفن ساخته شد،‌آرنولد شوارتزنگر نقش اصلی این نسخه را بازی کرد.شرکت سونی انتظار فروش بالاتری را برای اکشن ماجراجویانه خود داشت و حالا چشم امید به موفقیت مالی آن در بقیه کشورهای جهان دوخته است.

نسخه جدید «یادآوری مطلق» باهزینه‌ای ۱۲۵ میلیون دلاری تهیه شده است و برخی از تحلیل‌گران اقتصادی سینما، از هم اکنون می‌گویند این فیلم یکی از شکست‌های تجاری گیشه نمایش سینماها در فصل تابستان به حساب می‌آید.

فیلم کم خرج «خاطرات روزانه یک بچه» هم با فروش ۱۵ میلیون دلاری در ردیف سوم جدول گیشه نمایش نشست، این فیلم با هزینه‌ای ۲۲ میلیون دلاری تهیه شده است.


سیمرغ | تازه های فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.