صدرنشین مغلوب المهدی شد، اما در صدر ماند

۲۶م آذر ،

دور برگشت لیگ برتر والیبال امروز یکشنبه با برگزاری شش دیدار پیگیری شد که آلومینیوم المهدی با شکست پیشگامان صدرنشین این رقابت ها، شگفتی ساز هفته اول دور برگشت شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ شهرهای ارومیه، آمل، بندرعباس، گنبد ، تهران و کاشان در اولین هفته دور برگشت لیگ برتر والیبال میزبان این رقابت ها بودند که در چهار دیدار پیروز میدان بعد از پنج ست مشخص شد.

در مهمترین بازی هفته آغازین دور برگشت، دو تیم پیکان تهران و سایپای البرز در خانه والیبال تهران به مصاف هم رفتند که سایپا سه بر دو مغلوب حریف خودروساز خود شد تا دور برگشت را با کسب یک امتیاز آغاز کند.سایپا در حالی در این دیدار مغلوب پیکان شد که دو ست اول و دوم را با پیروزی به پایان رسانده بود، اما در ست های بعدی مغلوب حریف دیرینه خود شد.
تیم های والیبال پیکان و سایپا به ترتیب با ۲۴ و ۲۱ امتیاز بدون تغییر در رتبه های دوم و ششم جدول لیگ برتر والیبال در پایان هفته اول دور برگشت باقی ماندند.

تیم والیبال آلومینیوم المهدی که تجربه شکست تیم های بزرگی را در بازی های خانگی دارد، دور برگشت را نیز با شگفتی آغاز کرد و پیشگامان کویر یزد، صدرنشین این رقابت ها از پیش رو برداشت.
پیشگامان به رغم پذیرش این شکست با ۲۵ امتیاز در صدر ماند اما سه تیم پیکان، کاله و متین ورامین با ۲۴ امتیاز در تعقیب او می باشند. المهدی نیز با وجود شکست صدرنشین این رقابت ها، با ۱۸ امتیاز در همان رتبه هشتمی خود باقی ماند.

کاله مازندران قهرمان دوره قبل این رقابت ها در دوازدهمین بازی خود میزبان نوین کشاورز در سالن پیامبر اعظم بود که موفق به شکست سه بر صفر این تیم شد. کاله با کسب تنها پیروزی سه بر صفر این هفته ،۲۴ امتیازه شد و با یک پله صعود در جایگاه سوم جدول قرار گرفت. نوین کشاورز نیز با ۹ امتیاز در همان رتبه یازدهمی باقی ماند.

در دیگر بازی این هفته شهرداری ارومیه میزبان میزان خراسان در سالن غدیر ارومیه بود که با سختی و با نتیجه سه بر دو مهمان خود را شکست داد. تیم های ارومیه و میزان خراسان به ترتیب با ۲۰ و ۲۲ امتیاز در جایگاه های هفتم و پنجم جدول باقی ماندند.

در هفتادومین بازی لیگ برتر والیبال سال ۹۱، تیم انتهای جدولی بازرگانی جواهری که تا کنون هیچ پیروزی نداشته است، میزبان شهرداری تبریز در گنبد بود، اما باز هم یک شکست دیگر به پرونده کار خود در این لیگ افزود و سه بر یک مغلوب شاگردان مساجدی سرمربی تازه شهرداری تبریز شد. نماینده تبریز نیز با ۱۴ امتیاز در مکان نهم جدول باقی ماند.

تیم والیبال باریج اسانس که دور رفت را با عنوان دهمی به پایان رساند، در آخرین بازی هفته اول دور برگشت میزبان متین ورامین بود و سه بر دو مغلوب مهمان خود شد. متین تنها تیمی این هفته بود که یک پله سقوط در جدول را تجربه کرد و از مکان سومی به ۲۴ امتیاز به مکان چهارمی جدول تنزل جایگاه داشت. باریج اسانس نیز با ۱۱ امتیاز در همان مکان دهمی جدول لیگ برتر والیبال در پایان هفته اول دور برگشت باقی ماند.

نتایج کامل دیدارهای هفته اول دور برگشت لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:
شهرداری ارومیه۳– میزان خراسان ۲
(۲۵- ۲۲، ۲۵-۲۰، ۲۰- ۲۵، ۲۱- ۲۵ و ۱۵- ۱۰)
کاله مازندران ۳–نوین کشاورز صفر
(۲۵- ۱۶، ۲۵-۱۴ و ۲۵- ۱۳)
آلومینیوم المهدی ۳– پیشگامان کویر یزد ۲
(۲۵- ۱۹، ۲۴-۲۶، ۱۹- ۲۵، ۲۵- ۲۰ و ۱۵- ۱۲)
بازرگانی جواهری یک – شهرداری تبریز۳
(۱۹- ۲۵، ۲۵-۲۱، ۱۵- ۲۵ و ۲۳- ۲۵)
پیکان تهران ۳–سایپا البرز ۲
(۱۷- ۲۵، ۲۰-۲۵، ۲۵- ۱۹، ۲۵- ۲۲ و ۱۵- ۱۱)
باریج اسانس ۲–متین ورامین ۳
(۲۸- ۲۶، ۲۵-۲۳، ۱۵- ۲۵، ۱۴- ۲۵ و ۱۱- ۱۵)

جدول رده بندی لیگ برتر والیبال در پایان هفته اول دور برگشت به قرار زیر است:
۱- پیشگامان کویر یزد ۲۵ امتیاز
۲- پیکان تهران ۲۴ امتیاز
۳- کاله مازندران ۲۴ امتیاز
۴- متین ورامین ۲۴ امتیاز
۵- میزان خراسان ۲۲ امتیاز
۶- سایپای البرز ۲۱ امتیاز
۷- شهرداری ارومیه ۲۰ امتیاز
۸- آلومینیوم المهدی بندرعباس ۱۸ امتیاز
۹- شهرداری تبریز ۱۴ امتیاز
۱۰- باریج اسانس کاشان ۱۱ امتیاز
۱۱- نوین کشاورز ۹ امتیاز
۱۲- بازرگانی جواهری گنبد ۲ امتیاز /آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.