صدر عاملی:سینمای اجتماعی باید به سینمای انسانی تبدیل شود

به گزارش ایرنا ‘رسول صدرعاملی’ شامگاه چهارشنبه در نشستی با علاقمندان عرصه سینما در هفته فرهنگ رضوی در همدان افزود: در فیلم ‘شب’، سینمای اجتماعی به سینمای انسانی تبدیل شده است.

وی تجربه سه فیلم ‘شب’، ‘هر شب تنهایی’ و ‘در انتظار معجزه’ را بسیار آموزنده دانست و گفت: در این فیلم های اجتماعی تلاش شده به باورها و عقاید مردم پرداخته شود.

وی اظهار داشت: سینمای اجتماعی باید به باورها و عقاید بپردازد تا بتواند حرفی برای گفتن با لایه های مختلف اجتماعی داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی ‘شب’ در ادامه با اشاره به آمار ۲۰ میلیونی زایران حرم امام رضا (ع) گفت: در این فیلم تلاش شده این باور مردم به تصویر کشیده شود.

صدرعاملی افزود: این فیلم با آداب زائر شروع می شود که در سراسر دنیا یکسان است و انسان برای ورود به اماکن مقدس باید بدون کینه، مهربان، سخاوتمند و بدور از دغدغه های دنیوی بوده و آلوده به تمناهای خود نباشد بلکه فقط به دیگران و خواسته های آنان فکر کند.

وی اظهار داشت: در این فیلم تلاش شده در سینمای اجتماعی عرصه های جدید تجربه شود تا شاید سرآغازی برای سینمای ایران باشد.

فیلم سینمایی ‘شب’ به کارگردانی رسول صدرعاملی با بازی عزت الله انتظامی، زنده‌یاد خسرو شکیبایی و امین حیایی ساخته شده است.

در این فیلم گروهبانی برای تحویل دادن مجرمی سابقه‌دار به زندان یکی از شهرستان‌ها، مجبور می‌شود که به همراه مجرم و دستبند، شبی را در مشهد بگذراند و…

فیلمنامه این فیلم با طرحی از اصغر فرهادی توسط کامبوزیا پرتوی به نگارش در آمده است.

۷۵۲۱/۵۷۶/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۷۱۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.