صدها عضو گروهک منافقین وارد سوریه شدند

یک منبع عالی رتبه امنیتی عراقی گفت صدها تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین وارد سوریه شده اند و برخی از فرماندهان آنها مسؤولیت آموزش های نظامی به تروریست ها را بر عهده گرفته اند.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، یک منبع اطلاعاتی که نخواست نامش فاش شود با اشاره به اینکه عناصر گروهک نفاق برای کمک به تروریست های ارتش به اصطلاح آزاد سوریه وارد این کشور شده اند گفت: به موجب توافق نامه های صورت پذیرفته میان سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، آمریکا، ترکیه و اسرائیل، برخی از مناطق اقلیم کردستان عراق تبدیل به پایگاه هایی نظامی جهت آموزش دادن به گروه های مسلح برای اعزام به نبردهای خیابانی در سوریه شده است.

این منبع با اعلام اینکه پایگاه های مذکور، عرب های یمن، تونس، عربستان و دیگر مناطق را که برای جنگ با حکومت سوریه اعلام آمادگی کرده اند آموزش می دهد افزود: سازمان مجاهدین خلق در حال حاضر مشغول اجرای یک سری عملیات های ویژه در سوریه توسط عناصر آموزش دیده خود است.

از سوی دیگر خبرگزاری براثا نیز با تأیید خبر فوق نوشت: منابع میدانی در سوریه گزارش می دهند که در حال حاضرعناصر گروهک تروریستی منافقین در کنار گروه های مسلح و شورشی موجود در این کشور حضور دارند.

این منابع به براثا گفتند: صدها تن از افراد گروهک منافقین وارد سوریه شده اند و تعدادی نیز مشغول دادن آموزش به تروریست ها در پایگاه های موجود در ترکیه و اقلیم کردستان هستند.

این منابع تأکید می کنند که عناصر منافقین در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی و با مشارکت طرف های بین المللی، منطقه ای و عراقی و به دور از هرگونه هیاهو، وارد سوریه شده اند.

چندی پیش نیز شبکه خبری تاپ نیوز لبنان در گزارشی اعلام کرد افسران اطلاعاتی آمریکا، ترکیه و فرماندهان نظامی اقلیم کردستان عراق بر سر انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین به کردستان و ترکیه جهت مشارکت در نا آرامی های موجود در سوریه به توافق رسیده اند و قرار است عربستان سعودی و قطر نیز پشتیبانی مالی این طرح را به طور مشترک بر عهده داشته باشند.

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.