صدور اولین پروانه شورایعالی فضای مجازی

۲۰م آذر ،

پس از واگذاری خاموش پروانه اپراتور چهارم توسط وزارت ارتباطات؛

اخوان: اولین پروانه شورایعالی فضای مجازی دیماه و برای عرضه خدمات چندرسانه ای باند پهن اعطا میشود
 
فاوانیوز: دبیر شورای عالی فضای مجازی از اعطای پروانه راه‌اندازی خدمات چند رسانه‌یی باند وسیع در دیماه خبر داد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، مهدی اخوان بهابادی در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه الکامپ گفت: اولین پروانه راه‌اندازی خدمات چند رسانه‌یی باند وسیع که خدمات تصویری، صوتی و متنی را در اختیار قرار دارد، دی ماه سال جاری اعطا خواهد شد. همچنین کمیسیون عالی اصول حاکم بر پروانه را مصوب کرده است.
 
وی در ادامه با اشاره به این که این شورا از سال قبل با تدبیر مقام معظم رهبری ایجاد شده است و برای ساماندهی اوضاع فضای مجازی فعالیت می‌کند، گفت:‌ امیدواریم در این فرایند موفق عمل کنیم.
 
بهابادی با اشاره به این‌که در عرف بین‌الملل شنیده شده به ازای هر ۱۰ درصد افزایش ضریب نفوذ خدمات باند گسترده یا وسیع در کشورهای مختلف شاهد رشد تولید ناخالص ملی می‌شود.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: با قطعیت اعلام می کنیم با افزایش ضریب نفوذ فرصت بسیاری داریم و سهم حوزه در تولید ناخالص ملی بسیار است. چرا که دید شده درآمد حاصل از حوزه آی.سی.تی سالانه سه هزار میلیارد تومان است.
 
وی با اشاره به این‌که بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی دارای توانمندی بیش‌تری است گفت: اما بخش دولتی به سبب پشتوانه اقتصادی بهتر توانسته فعالیت کند و امیدواریم با کمک مسوولان، مجلس، دولت و قضاییه و بخش خصوصی در نهادهای مختلف وهمچنین اتاق بازرگانی خوب عمل کنیم و در همین مراسم از کلیه بخش‌های خصوصی برای مشارکت در طرح‌ها و پروژه‌های این شورا کمک کند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.