صدور بخشنامه ایکائو برای جلوگیری از تکرار اشتباه استفاده از نام مجعول خلیج ع ر ب ی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به دنبال ارسال نامه اعتراض سازمان هواپیمایی کشوری به ایکائو صورت گرفت؛

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در پی ارسال نامه اعتراض آمیز به سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) در مورد استفاده از نام جعلی خلیج ع ر ب ی به جای نام تاریخی خلیج فارس، دبیر کل ایکائو بخشنامه ای را به منظور جلوگیری از تکرار اشتباه مذکور صادر و ابلاغ کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،خلبان حمیدرضا پهلوانی اظهارداشت: استفاده از عبارت مجعول خلیج عربی در سال های قبل در مواردی در نشریات ایکائو ملاحظه و مورد اعتراض سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر ایکائو قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از وظایف نماینده دانم جمهوری اسلامی ایران در ایکائو حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و حراست بهینه از هوانوردی کشوری و ارتقا جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری است، بنابراین با ملاحظه تکرار این اشتباه با ارسال نامه ای اعتراض آمیز به آقای ریموند بنجامین دبیر کل ایکائو خواستار اصلاح تحریف صورت گرفته و اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از بروز اشتباه مزبور شده است.

وی گفت: در همین راستا فهرستی از اشتباهات قبل دبیرخانه ایکائو و راهکار مقتضی برای جلوگیری از جعل نام تاریخی خلیج فارس ارائه شده و با پیگیری نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ایکائو، در نهایت دبیر کل ایکائو ضمن پاسخ به نامه ارسالی، طی بخشنامه ای اداری اقدامات لازم را جهت عدم بروز اشتباه در خصوص نام خلیج فارس در متون شفاهی و مکتوب را به عمل آورده اند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارامیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته توسط سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگی دائم صدور بخشنامه ای از سوی دبیر کل ایکائو، دیگر شاهد جعل نام تاریخی خلیج فارس نباشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.