صدور بیشترین مدارک جعلی توسط دانشگاههای اطراف خلیج فارس

صدور بیشترین مدارک جعلی توسط دانشگاههای اطراف خلیج فارس

پورتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر: به گفته مدیر کل امور دانش آموختگان بیشترین مدارک جعلی صادر شده از سوی دانشگاههای خارج از کشور، مربوط به دانشگاههای اطراف خلیج فارس است.

محمدحسن مجلس آرا درباره شناسایی مدارک جعلی که برخی دانشجویان از سوی برخی دانشگاههای خارج از کشور به وزارت علوم ارائه می دهند، اظهار داشت: در طول سال، تنها ۴ تا ۵ مدرک جعلی کشف می شود که کارشناسان خبره با گذراندن دوره های جعل به راحتی جعلی بودن این مدارک را تشخیص می دهند.

وی درباره عمده دانشگاههایی که ممکن است مدارک جعلی صادر یا دانشجویان ادعا کنند که مدارک جعلی را از این دانشگاهها دریافت کرده اند، گفت: افرادی که مدارک جعلی ارائه می دهند ممکن است دانشجوی هر دانشگاهی باشند اما بیشترین مدارک جعلی مربوطه به دوره های نیمه حضوری دانشگاههای حوزه خلیج فارس یا دانشگاههایی است که در امارات یا اطراف این کشور راه اندازی شده اند.

به گفته مدیر کل امور دانش آموختگان در کل تعداد این مدارک زیاد نیست و مدارک جعلی به راحتی از سوی کارشناسان وزارت علوم شناسایی می شوند.

مجلس آرا درباره قرار گرفتن اسامی تمام دانشگاههای نامعتبر خارجی روی سامانه دانش آموختگان، اظهار داشت: هر چند بسیاری از دانشگاههای نامعتبر روی سامانه دانش آموختگان قرار نگرفته اما پیوسته به دانشجویانی که متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستند تاکید می کنیم وزارت علوم در خصوص تحصیلشان در خارج کشور و انتخاب دانشگاه مناسب به آنها مشاوره می دهد.

مدارک جعلی

 

دانشگاههای اطراف خلیج فارس


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.