صدور بیش از ۱۳ هزار و ‭‭‭‭‭‭۸۰۰‬‬‬‬‬‬ حکم رتبه‌بندی برای معلمان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای حدود ۱۳ هزار و ‭‭‭‭‭‭۸۰۰‬‬‬‬‬‬ فرهنگی احکام رتبه‌بندی صادر شده است، گفت: مشکلات طرح رتبه‌بندی معلمان به زودی برطرف می‌شود.

فرحناز قائدامینی ۲۷ بهمن‌ماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شناسایی ‭‭۹۰۱‬‬ کودک بازمانده از تحصیل از مصوبات جلسه قبل این شورا بود، اظهار کرد: این کودکان با همکاری دستگاه‌هایی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، علوم پزشکی و آموزش و پرورش شناسایی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای حدود ۱۳ هزار و ‭‭‭‭‭‭۸۰۰‬‬‬‬‬‬ فرهنگی احکام رتبه‌بندی صادر شده است، افزود: مشکلات و گلایه‌های معلمان در راستای اجرای طرح رتبه‌بندی احصا و به مرکز ارسال شد، یکسری از مشکلات مرتفع شده است و مابقی مشکلات نیز در آینده‌ای نزدیک برطرف می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساماندهی نیروهای انسانی در حوزه فرهنگی و پرورشی در دستور کار قرار دارد، توضیح داد: در حال حاضر ‭‭۴۹۴‬‬ نیروی پرورشی با رشته امور تربیتی و ‭‭۲۶۳‬‬ نیروی آموزشی در حوزه پرورشی در مدارس فعالیت می‌کنند، همچنین توانمندسازی این نیروها در دستور کار قرار دارد.

قائدامینی با اشاره به اینکه ‭‭۹۰۰‬‬ میلیارد ریال از دیون فرهنگیان در سال‌جاری پرداخت شده است، عنوان کرد: همچنین ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات نیز به معلمان پرداخت شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سال‌جاری ۱۸ وسیله نقلیه برای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها از محل درآمدهای اختصاصی و خودروهای مستهلک خریداری شده است.

چهارمحال و بختیاری هفتمین استان کم‌تحرک در کشور است

در ادامه خدایار قاسم‌پور با انتقاد از بی‌توجهی برخی مدارس به فعالیت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی در مدارس، اظهار کرد: تربیت‌بدنی در مدارس کمرنگ است، همانطور که ما به سواد خواندن و نوشتن در مدارس اهمیت می‌دهیم باید به سواد حرکتی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۵۹ درصد مردم ایران دچار چاقی، ۳۷ درصد دچار فشارخون، ۵۶ درصد مردم دچار کم‌تحرکی و ۴۶ درصد دچار کلسترول بالا هستند.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری هفتمین استان کم‌تحرک در کشور است، یادآور شد: سبک زندگی غیرفعال موجب ایجاد بیماری‌های متعدد در بین کودکان و نوجوانان در بزرگسالی می‌شود، ما با بحران کم‌تحرکی در استان مواجه هستیم.

قاسم‌پور با بیان اینکه  ۹.۵ درصد کودکان در کشور دچار اضافه وزن هستند، خاطرنشان کرد: سبک زندگی ماشینی، عادات غذایی نامناسب، بی‌توجهی به قانون اجباری شدن ورزش در مدارس، جو کنکور زده مدارس، استفاده از تکنولوژی، فضای مجازی و … از علل ایجاد چاقی در کودکان و نوجوانان است.

معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: سالن‌های ورزشی جوابگوی نیاز تمامی دانش‌آموزان برای ورزش نیست، اما اتاق‌های ورزش مدارس به گونه‌ای طراحی شده است که همزمان ۴۰ دانش‌آموز به طور همزمان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.