صدور حکم علیه فعال حقوق بشر مصری در عربستان به تعویق افتاد

شهروندان مصری خواهان آزادی احمد الجیزاوی از فعالان حقوقی این کشور شدند که در عربستان بازداشت شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، دادگاه کیفری جده عربستان صدور حکم احمد الجیزاوی فعال حقوق بشر مصری را به تعویق انداخت.

 وی به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شده است. قرار است جلسه آینده دادگاه وی بیست و دوم ماه جاری برگزار شود.

 الجیزاوی قبل از سفر به عربستان برای ادای حج عمره با انتشار مقاله ای از عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی انتقاد کرده بود ولی در فرودگاه جده بازداشت شد.

محمد امین خبرنگار این شبکه در قاهره در گزارشی در این زمینه افزود: همچنان دختر احمد الجیزاوی منتظر دیدن پدر خود است. مقامات سعودی شش ماه پیش وی را به اتهام حمل حجم زیادی از داروهای ممنوعه بازداشت کردند.

الجیزاوی این اتهامات را با دلایل قاطع رد و تاکید کرد دلیل اصلی بازداشت وی انتقاد از رژیم آل سعود بوده است.

خانواده الجیزاوی از شکنجه وی در زندان خبر داده و خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی آثار شکنجه بر بدن وی شده است. خانواده وی از محمد مرسی رئیس جمهور مصر خواست به وعده خود در تلاش برای آزاد کردن الجیزاوی عمل کند.

همسر الجیزاوی گفت: حکم دادگاه عربستان در به تعویق انداختن جلسه همسرم قابل درک نیست. احمد بر اساس دلیل و مدارک موجود بی گناه است. اطمینان داریم که وی به یاری خداوند آزاد خواهد شد.

یکی از اعضای خانواده الجیزاوی گفت: باید کمیته حقیقت یابی در مصر تشکیل شود و به عربستان برود تا آثار شکنجه را بر روی بدن احمد مشاهده کند.

 رئیس جمهور مرسی نیز به وعده خود برای آزاد کردن احمد عمل کند. این وعده هنوز اجرایی نشده است.

مادر الجیزاوی گفت: احمد بی گناه است. وی به دلیل دفاع از حق و حقیقت بازداشت شده است. ما می خواهیم به عربستان سفر و با احمد ملاقات کنیم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.