صدور حکم متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران طی مهرماه ۹۱

۱فروردین ۱۳،

گزارش/ بازخوانی اعلام احکام پرونده اختلاس بزرگ بیمه ایران

قضات شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران پس از ۸۴ روز بررسی پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری حکم مجازات متهمان پرونده را طی چهارم مهمرماه ۹۱ صادر کردند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  قضات شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران پس از ۸۴ روز بررسی پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری حکم مجازات متهمان پرونده را در روز چهارم مهرماه ۹۱ صادر کردند.
رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و استانداری تهران از یکم خرداد ماه سال ۹۱ در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

 پیش از این نیز سه جلسه دادگاه در سال ۸۹ برگزار شده بود که قاضی مدیر خراسانی رئیس شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران با توجه به نقص تحقیقات پرونده را به دادسرا بازگرداند.

با تکمیل تحقیقات، پرونده ۱۰۰ جلدی اختلاس از شرکت بیمه و استانداری با صدور کیفرخواستی ۷۷ صفحه ای برای ۷۸ متهم آن به دادگاه بازگردانده شد و در حالی که پرونده فساد بزرگ بانکی آخرین روزهای رسیدگی در دادگاه را سپری می کرد اولین جلسه دادگاه اختلاس یکم خرداد با حضور ۷۸ متهم برگزار شد.

در جلسه اول نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و زمانی که در توضیح اتهامات متهمان اصلی پرونده دو بار از آقای “م.ر” نام برد این پرونده را به سوژه‌ای برای رسانه‌ها تبدیل کرد. در حالی که در این کیفرخواست اتهامی علیه آقای ” م.ر” نبود اما در جریان جلسات دادگاه چندین بار بعضی متهمان از وی نام بردند.

برخی دیگر از متهمان هم خواستار رسیدگی به پشت پرده این ماجرا شده و ادعا کردند متهمان حاضر در دادگاه از فردی دیگر دستور می‌گرفتند و حلقه مفقوده پرونده مشخص نیست.

براساس این گزارش؛ پس از آغاز اولین جلسه دادگاه اعلام شد برای رسیدگی سریع به این پرونده که پیش از این آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضائی و حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی در اظهاراتی مشابه از پرونده بیمه ایران با عنوان فساد عظیم یاد کرده بودند جلسات دادگاه هفته‌ای سه روز برگزار شد.

حکم متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران صادر شد

در همان جلسه اول قاضی افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد حکم متهم پرونده تا دوماه دیگر – ابتدای مرداد – صادر شود.

اما بالاخره با برگزاری ۱۳ جلسه دادگاه طی ۴۲ روز قاضی مدیر خراسانی و چهار قاضی مستشار پایان رسیدگی به این پرونده را اعلام کرده و از ۱۲ تیر ماه ۹۱ برای صدور حکم وارد شور شدند.

شور قضات دادگاه برای صدور حکم متهمان که گفته می‌شد بیش از ۲۰۰ صفحه بوده است ۸۴ روز به طول انجامید و سرانجام با صدور حکم متهمان به پایان رسید و قضات دادگاه رای صادر شده برای متهمان پرونده را به واحد تایپ دادگاه کیفری سپردند.

در حکم صادره بعضی از متهمان اصلی پرونده با مجازاتی همچون حبس طولانی مدت، جریمه نقدی و رد مال روبرو شدند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.