صدور سرپایی مجوز نسل ۴ ارتباطات: چراغ سبز وزیر به اپراتورها برای پرش از نسل ۳ به نسل ۴

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

موبایل همزمان با دنیا وارد ایران شد. اما ایران در نسل ۳ جاماند و در حالیکه نسل ۴در دنیا عرضه شده، تنها اپراتور نسل ۳ ایران هنوز به تمدید دوره انحصارش فکر می‌‌کند. البته وزیر حرف آخر را اول زد و گفت: اپراتورها سراغ نسل ۴ بروند.
 
 
 
در هفته‌ای که گذشت وزیر ارتباطات بزرگترین و مهم‌ترین چراغ‌سبز دوره کوتاه کاری خود را به اپراتورها نشان داد. آنچه اپراتورهای تلفن‌همراه مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند و حتی به کمتر از آن نیز قانع بودند.
 
دو اپراتورها موبایل ایران مدت‌ها است که با گلایه و اعتراض نسبت به تمدید ۱۵ ماهه دوره انحصار اپراتور سوم در دولت دهم، برای کسب مجوز نسل ۳ روزشماری می‌کنند و چشم امید به تغییر دولت دوخته‌اند.
 
در این شرایط انتظار، محمود واعظی در صدروزه‌گی دولت روحانی با قطعیت اعلام کرد: همان طور که قبلا گفته‌ام دوره انحصار رایتل تمدید نخواهد شد و دیگر اپراتور‌ها می‌توانند به محض پایان دوره انحصار رایتل، خدمات نسل بالاتر را ارائه‌‌ کنند.
 
وزیر به این مجوز قانع نشد و حتی به اپراتورها پیشنهاد کرد: با توجه به گذر دنیا از نسل ۳ به ۴ و پیشروی نسل چهارم ارتباطات در بعضی کشورها، برای جلوگیری از هدر رفت منابع، از نسل ۳ عبور کنند و مستقیم به سراغ نسل ۴ بروند.
 
مجوزهای شفاهی وزیر ارتباطات دولت یازدهم به این معنی است که در حالت خوشبینانه اگر اپراتورها توان همراهی داشته باشند، در مرداد ۹۳ نسل چهارم ارتباطات در ایران ارائه خواهد شد.
 
به این ترتیب مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور شفاهی مجوز نسل ۴ در جمع خبرنگاران، عنوان خبرسازترین اتفاق IT در یک هفته را به خود اختصاص داد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.