صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی ویژه تعاون

بینا- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با اعلام اینکه اولویت اصلی این صندوق فقط صدور ضمانت نامه اعتباری برای تعاونگران است، گفت: صدور ضمانت نامه برای تعاونی ها، ریسک بالایی دارد.

به گزارش بینا، امیر میمنت آبادی در گفتگو با مهر در این خصوص که بانک توسعه تعاون می تواند ۳۰ درصد از منابع خود را به بخش غیرتعاونی اختصاص دهد، آیا چنین ظرفیتی برای صندوق ضمانت نیز وجود دارد؟ گفت: خیر. تمامی فعالیت ها و اقدامات صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون در خود بخش انجام می شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، اظهار داشت: این اقدام به صورت عالمانه انجام شده و تاکید بر این بوده است که کلیه خدمات به شرکت های تعاونی ارائه شود.

میمنت آبادی با تاکید بر اینکه اگر برای شرکت های تعاونی غیر از صدور ضمانت نامه عملکرد دیگری داشته باشیم ممکن است به هدف اولیه صندوق در این بخش دست پیدا نکنیم.

وی ادامه داد: بررسی روند پرداخت تسهیلات به بنگاه های تعاونی در یکی دو دهه اخیر نشان می دهد که هیچ اقدامی به سوی صدور ضمانت نامه اعتباری نرفته چون ریسک این کار بالا است.

این مقام مسئول در بخش تعاون با اشاره به اینکه صندوق هم اکنون با ریسک پذیری بسیار بالایی برای تعاونی ها ضمانت نامه اعتباری صادر می کند، گفت: اینکه ما تا سقف ۱٫۵میلیاردتومان تعاونگران را تضمین می کنیم، اگر به هر دلیلی به بانک خسارتی وارد شود صندوق باید پاسخگو باشد.

به گفته میمنت آبادی، کار صندوق اقدام ویژه ای برای تعاونی ها است. حال اگر ما فعالیت های خود را به بخش های دیگری از اقتصاد نیز اختصاص بدهیم، ممکن است روند صدور ضمانت نامه های اعتباری با چالش مواجه شود؛ بنابراین خودمان این محدودیت را برای کارمان قائل شدیم که غیر از کار صدور ضمانت نامه اعتباری برای تعاونی ها، برنامه دیگری را دنبال نکنیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون تاکید کرد: خدمات ما فقط به بخش تعاون و در زمینه صدور ضمانت نامه های اعتباری انجام می شود. چنین هدفی در اساسنامه صندوق پیش بینی نشده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.