صدور مجوز تأسیس ۸۴ کشتارگاه صنعتی طیور در کشور

با حضور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور شرکت بسته‌بندی گوشت مهرگوشت اراک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، محسن مشکات در مراسم افتتاح این واحد گفت: در حوزه تولید مواد غذایی سالم موارد بهداشتی باید از مزرعه تا سفره خانوار رعایت شود، در گذشته کشتارگاه‌ها را به عنوان فضاهای آلاینده می‌شناختیم اما با پیشرفت‌های علمی کشتارگاه‌های صنعتی مطرح شدند و در این کشتارگاه‌ها علاوه بر گوشت فرآورده‌های گوشتی نیز تولید می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۲۱۸ کشتارگاه صنعتی طیور در کشور وجود دارد و در ادامه کار ۸۴ پروانه نیز برای تاسیس صادر شده است، در گذشته ۷۵۰ کشتارگاه دام سنتی در کشور وجود داشته است که از این تعداد ۴۵۰ کشتارگاه سنتی تعطیل شد و ۵۶ کشتارگاه صنعتی جایگزین آنها شده است.

مشکات گفت: با توسعه شهرها بحث بسته‌بندی گوشت مطرح شده است که در تکمیل پروسه بهداشتی کردن دام بسیار پراهمیت است، گوشت بسته‌بندی شده علاوه بر مهر کلی سازمان دام پزشکی برچسبی را داراست که دارای تاریخ انقضا و تولید مکان تولید است، با نصب این برچسب‌ها هرگونه تخلف به سهولت قابل شناسایی است.

وی در ادامه از مزیت‌های بسته‌بندی کردن گوشت سخن به میان آورد و افزود: بسته بندی بهداشتی گوشت از روش هایی است که باعث افزایش طول عمر مواد پروتئینی می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با مواد غذایی و دامی و آبزی طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های دامی را توسط سازمان‌های مرتبط اجرا خواهد کرد و البته در این طرح بیش ترین نقش را مردم دارند.

وی در ادامه گفت: در مورد امنیت غذایی نیز برند حلال که توسط کشورهای مسلمان مورد توجه قرار گرفته است جایگاه خوبی را در دنیا پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، سعید حسینی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز در مراسم مذکور گفت: بحث سلامت از اولویتهای سازمان دامپزشکی است که در این ارتباط طرح تنظیم کیفیت و سلامت فرآورده های پروتئینی را به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پایش مواد غذایی سالم از ناسالم را در حال اجرا داریم افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱ مرکز بسته بندی انواع فرآورده های دامی در سطح استان مرکزی وجود دارد.

وی در ادامه در مورد تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک سخن به میان آورد و گفت: تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک یا مرغ با کیفیت بالا از خرداد ماه آغاز شده است و طبق این طرح بر روی تمام مراحل تولید مرغ نظارت انجام می شود، در حال حاضر ۱۲ واحد مرغداری تولید این محصول را انجام می دهند و تا امروز بیش از ۲۰۰ تن مرغ سبز به بازار عرضه شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.