صدور چهارمین حکم اعدام علیه طارق الهاشمی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

aljazeera3-10.jpg

دادگاه کیفری عراق امروز (یکشنبه) چهارمین حکم اعدام علیه طارق الهاشمی را به اتهام تلاش برای انفجار خودرویی در جمع زائران شیعه عراقی صادر نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری النهار الجدید، دادگاه کیفری بغداد امروز با برگزاری جلسه‌ای به طور غیابی طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهوری عراق را به اتهام تلاش برای منفجر نمودن یک خودروی بمب گذاری شده در جمع زائران شیعه عراقی و کشتار آنها در جنوب بغداد، به اعدام محکوم نمود.این حکم چهارمین حکم اعدام علیه الهاشمی است.

عبدالستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضات عراق گفت: دادگاه کیفری امروز الهاشمی و دامادش احمد قحطان را مطابق با قوانین مبارزه با تروریسم محاکمه و علیه آنها حکم صادر نمود.

وی افزود: حکم صادر شده علیه الهاشمی به خاطر اتهام‌های وارده علیه وی در تلاش جهت انفجار خودروی بمب گذاری شده در جنوب بغداد بود که زائران شیعه عازم کربلا را هدف قرار داده بود.

در یکم ماه جاری میلادی نیز دادگاه کیفری عراق الهاشمی و دامادش را به اتهام دست داشتن در عملیات تروریستی علیه شهروندان عراقی، به طور غیابی و برای دومین بار به اعدام با چوبه‌دار محکوم نموده بود.

پیشتر طارق الهاشمی در واکنش به صدور حکم دوم و سوم اعدام علیه خود ضمن به تمسخر گرفتن این حکم به استهزا گفت: صدور یک حکم هم کافی بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.