صدور کارت‌های هوشمند سلامت برای بیمه‌شدگان + هزینه و ثبت نام

ممتاز نیوز : مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: گسترش پوشش بیمه‌ای در سطح کشور یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان محسوب می‌شود ضمن اینکه بزودی کارت‌های هوشمند سلامت بین بیمه‌شدگان توزیع خواهد شد.

ایشان در ادامه با اشاره به سیاست‌های تازه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه پوشش  سراسری بیمه کشور اظهار داشت: در این راستا پروتکل‌هایی تدوین شده است که قرار است اشخاص فاقد بیمه تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند.

همچنین محمد علی همتی در مورد آخرین وضعیت جایگزینی کارت هوشمند سلامت به جای دفترچه های  بیمه، گفت: پس از اجرای موفقیت آمیز طرح پایلوت کارت هوشمند سلامت به جای دفترچه بیمه در استان یزد، این طرح به صورت سراسری آغاز شده است و در چند مرحله در تمام کشور فراگیر می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به ارتباط الکترونیکی داروخانه‌های تامین اجتماعی با این سازمان ، تمامی این داروخانه ها امکان استفاده از ظرفیت کارت هوشمند سلامت را دارند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه کار تعویض دفترچه با کارت هوشمند در زمانبندی مشخص انجام می شود، گفت: همزمان با اجرای سراسری طرح استفاده از کارت های هوشمند، در یک زمانبندی مشخص با فراخوان یا مراجعه به شعبه کار تعویض دفترچه با کارت انجام می شود. برای دریافت کارت های هوشمند سلامت یکبار مراجعه کافی است.

همتی با اشاره به مزایای این کارت، تاکید کرد: با یکبار مراجعه برای دریافت، فرد دیگر هیچ مراجعه ای به شعبه نخواهد داشت و نیازی به حضور برای تمدید اعتبار نیست. این کارت ها به صورت الکترونیکی تمدید شده و اطلاعات فرد نیز در آن تجمیع می شود.

سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۵۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش پرونده الکترونیک سلامت بهداشتی قرار گرفتند، به تشریح چگونگی دریافت کارت سلامت پرداخت. در ادامه نحوه دریافت کارت سلامت را پی می گیریم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از تسنیم، سید محمود تارا یکی از اهداف اجرای پرونده الکترونیک یکپارچه سلامت شهروند را جمع آوری اطلاعات مرتبط با سلامت هر فرد و دسترسی به اطلاعات سلامتی افراد برای ساختارهای ارائه دهنده خدمات سلامت بیان کرد و اظهار داشت: با شروع برنامه تحول سلامت، بحث پرونده الکترونیک سلامت که از برنامه‌های سوم و چهارم توسعه مسکوت مانده بود، اجرا شد و سامانه مربوط به آن به نام سپاس ( سامانه پرونده الکترونیک سلامت) طراحی شد.

سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره جمع آوری اطلاعات سلامت افراد در حوزه بستری در سامانه سپاس، افزود: در ابتدای طرح تحول سلامت یک پنجم بیمارستان‌های دولتی به سامانه سپاس متصل بودند که در حال حاضر ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های دولتی نیز به سامانه سپاس متصل شدند.

سید محمود تارا افزود: برنامه بعدی ما جمع آوری اطلاعات سلامت افراد در حوزه سرپایی و بهداشت است که در حوزه بهداشت با راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشتی تمام خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت به سامانه سپاس متصل شده اند و در حال حاضر برای بیش از ۵۵ میلیون از جمعیت تحت پوشش پرونده الکترونیک سلامت بهداشتی قرار گرفتند.

سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت یکی از اهداف دیگر ایجاد کارت سلامت هوشمند را تسهیل در مراجعات مردم بیان کرد و افزود: طی توافقاتی با سازمان‌های بیمه گر، در مرحله بعد اطلاعات مراکز خصوصی در مراجعات سرپایی متصل می‌شود ولی گزارشات به صورت ثانویه بدست ما می‌رسد یعنی داده به سازمان‌ های بیمه گر داه شده و در مرحله بعد به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

سید محمود تارا یکی از اقدامات در راستای برنامه تحول سلامت را اجباری کردن احراز هویت بیمار و ثبت کد ملی در تمام خدمات سلامت بیان کرد و افزود: در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سیستم احراز هویت راه اندازی شد و با داشتن شماره ملی افراد توانستیم تمام اطلاعات فرد را به صورت تجمیع شده داشته باشیم و ارائه تمام سرویس‌های جانبی مبتنی برشماره رفرنس که کدملی فرد است صورت می‌گیرد و با این فرایند عملا نیاز به دفترچه پزشکی و کارت‌های الکترونیک را حذف کردیم.

 

سید محمود تارا در خصوص کارت سازمان تامین اجتماعی و اتصال کارت سازمان تامین اجتماعی از سوی سازمان تامین اجتماعی به حوزه سلامت، گفت: استفاده از کارت سازمان تامین اجتماعی فقط در مراکز ملکی تامین اجتماعی باید صورت پذیرد و اگر بخواهند از این کارت برای دیگر مراکز درمانی استفاده کنند باید با هماهنگی وزارت بهداشت باشد.

سید محمود تارا افزود: سازمان تامین اجتماعی می تواند در مجموعه مراکز ملکی خود و سرویس‌های داخلی مجموعه مالکیت خود از کارت‌ها و فناوری‌های مشابه به شرطی که به خدمات و سرویس‌های ایجاد شده ممانعت و یا مشکلی در راستای ارائه خدمات سلامت به بیمه شوندگان تامین اجتماعی در سطح کشور و خارج از حوزه مالکیت تامین اجتماعی وارد نکند ارائه خدمت کند.

سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به وجود کارت‌های یکپارچه هوشمند شهروندی در کشورهای مختلف دنیا گفت: این کارت‌ها مشابه کارت ملی ما است و می‌تواند همزمان برای کارت‌های مختلف شناسایی ملی، رانندگی سلامت و غیره استفاده می‌شوند.

سید محمود تارا با بیان اینکه در وزارت بهداشت تمام دسترسی‌ها، سرویس‌ها و خدمات سلامت تنها با احراز هویت افراد و شماره ملی آنها قابل انجام است، افزود: اقدامی که در وزارت بهداشت صورت گرفته است متمرکز بر حداقل هزینه کرد و حداکثر تسهیل برای شهروندان و حداقل الزام آنها به حمل کارت‌های متعدد و دفترچه‌ های فیزیکی و شناسه‌های مختلف است.

سید محمود تارا با تاکید بر اینکه صادر کننده کارت هوشمند سلامت ، وزارت بهداشت است، گفت: سازمان تامین اجتماعی اگر بخواهد به هر دلیلی و هر زمانی کارتی به منظور ارائه خدمات یکپارچه سلامت به شهروندان ارائه دهد، قطعا این مسئله باید توسط وزارت بهداشت که تنها ارگان مسئول بخش سلامت جامعه است، سازمان دهی و اجرا شود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱۶نظر ثبت شده
  1. افراسیاب جعفری:

    سلام تمام اشخاصی که جهت کارت هوشمند بیمه تماس میگرن کلاه برداری میکنن حواستان جمع باشه چرا برای خود من اتفاق افتاه زنگ زدم پلیس دست گیرشان کردن ؟لطفا از. طریق سازمان پیگیر باشید

  2. فریبرز:

    سلام من بیمه پرداخت میکنم اگه کارت هوشمندبگیرم بیمه که پرداخت میکنم قطع میشه بیمه کارگری پرداخت میکنم

  3. کریم:

    سلام چند وقت است مدام تماس میگیرند وراجع به مکمل بیمه سلام جهت اسفاده از مزایای دندان پزشکی وچشم پزشکی وعینک ودیگر مزایای که قبلا نبود حالا اگر به عضویت ان در اییم تا سقف معینی این سازمان تامین خواهد کرد ایا پایه واساس دارد دوستان اگر صحت این موصوع دارند لطفا با من یه تماس داشته باشند متشکرم ۰۹۱۲۲۷۲۰۸۱۳

    • پژگچ:

      کلاهبرداری است. با ۱۴۲۰ تماس بگیر بعدش شماره طرف را به ۱۱۰ بده.

  4. سیما طهماسبی:

    زنگ زدن گفتنذ برای کارت هوشمند بیمه سلامت ۲۲۰ تومان باید بدهید فردا قرار بدیم ایا ..کولا برداری..تطفا جواب بدید. شماره تلفنی که زنگ زدن اینه ۷۷۴۲۸۹۹۶

  5. افشین:

    یکی از شرکتهاامروز با من تماس گرفت وگفت با پرداخت مبلغ ۲۳۰۰۰۰هزار تومان کارت بیمه سلامت روحانی دریافت کنم باشماره تلفن۰۲۱۷۷۷۶۰۹۳۴ آیا کلاهبرداری است!

    • منصور قدرتی:

      با سلام.لمروز با من تماس گرفتن که کارت بیمه هوشمند براتون صادرشده و۲۲۰۰۰۰ تومان باید پرداختذ کنید.ایا کلاه برداری؟

    • نام شما...:

      با ۱۴۲۰ و ۱۱۰ تماس بگیر

  6. كثيري:

    از سازمان با من تماس گرفتن که کارت هوشمند را درب منزل تحویل میدهند و اجباری است و مبلغ ٢٢٠٠٠٠ تومان باید پرداخت کنیم،آیا درست است؟

  7. حسن باقرنڑاد:

    سلام.از شرکتهای خصوصی مرتبأ تماس گرفته میشودبرای انجام کارت سلامت هوشمند!آیا قانونیست؟لطفأ مردم را آگاه سازید.باتشکر از تمام دلسوزان این مرز و بوم

  8. حسنا:

    سلام بامن تماس گرفتن برای کارت سلامت گفتن ۲۲۰۰۰۰ تومن میشه .گفتن فردا میفرستند در خونه آیا حقیقت داره؟؟؟؟

  9. یوکابد بم:

    با من تماس گرفتن برای کارت هوشمند سلامت یه ادرس گرفتن گفتن ارسالمون برای اصفهانه ادرس دادم گفت میاد دم خونه ۵۴۰۰۰ تومان هم هزینش میشه میخواستم بدونم درسته یا کلاه برداریه

    • مینا:

      بله کلاهبرداریه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. هادی کرمی:

    ایا بصورت شخصی برای ارایه کارت می ایند در منزل؟هزینه برای دریافت کارت چقدر هست؟

    • مینا:

      با مراجعه به شعب تامین اجتماعی بدون هیچ هزینه ای تعویض دفترچه با کارت هوشمند را خواهید داشت

  11. مرتضی آرزومند:

    سلام خسته نباشید برای پایان خدمت سربازی می خواستم شماره تماس اینه ۰۹۳۶۳۷۲۰۷۹۰ این شماره من هست خواستی تماس بگیرید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.