صدور ۱۳۶ حکم قضایی به نفع موقوفات خراسان جنوبی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

گفت: وقف پیش از اسلام بوده است و اسلام آن را تاکید نموده است بنابراین وقف یکی از سنت های پیامبر (ص) است که امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و ائمه اطهار (ع) وقف انجام می دادند و در وقت غیبت ، علمای بزرگ و مبارز هم وقف داشته اند.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات دستگاه طاغوت بنا بر اظهارات امام خمینی (ره) این بود که پشتوانه اقتصادی دین و حوزه های علمیه را از بین ببرند بنابراین در وقت رضا خان وقف را از علما گرفتند و اصلاحات ارضی انجام دادند و اموال وقف که سند رسمی داشت را به عنوان ملک شخصی فروختند.

حجت الاسلام گرایلی تصریح نمود: براساس استناد مقام معظم رهبری جایز نمی باش کسی بدون اذن متولی شرعی محل موقوفه را تصرف کند و اگر این کار را بکند ضامن اجرت المثل آن است و در این خصوص فرقی میان اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات دولتی و شخصی نمی باش.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان به ضرورت احیای فرهنگ وقف در جامعه و همکاری همه جانبه همه دستگاهها اشاره نمود و افزود: همگان باید برای احیای وقف و موقوفات کمک نمایند تا این چشمه جاری بجوشد و همگان از منفعت آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به صدور ۱۳۶ رای به نفع موقوفات در محاکم قضایی یادآور شد: ۳۹ فقره پرونده قضایی وقف در محاکم در حال رسیدگی است و ۵۱ پرونده های قضایی هم مربوط به سال های قبل مختوم شده است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.